Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4S fryser

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-29 18:35

Nu har detta hänt mig mer än en gång och jag måste kolla med er andra ifall någon av er har upplevt det. Det är alltså att min iPhone 4S helt plötsligt bara vägrar svara på "väckning" från standby. Den kan ligga på skrivbordet, skärmen är släckt, och när jag tar upp den för att använda den så händer absolut ingenting om jag trycker på Sleep- eller Home-knappen. Absolut nada händer. Jag måste hålla in båda dessa för att telefonen ska svara igen och då gör den det genom ett uppstartsförfarande, precis som om telefonen har slagit av sig själv. Batteritiden är god så det är inget problem.

Dessutom, när telefonen sedan åter är igång så är användarstatistiken nollad, alltså tiden för användning och standby, samt det ännu märkligare - WiFi är utgråat i settings (!). Jag måste då på vanligt vis stänga av telefonen för att sedan starta den igen, då är det som det ska igen. Se bilderna nedan.

Någon mer som har upplevt det eller som har någon pejl på vad det kan vara?

• Medlem
  • 2011-11-29 18:58
Ursprungligen av zinned:

Nu har detta hänt mig mer än en gång och jag måste kolla med er andra ifall någon av er har upplevt det. Det är alltså att min iPhone 4S helt plötsligt bara vägrar svara på "väckning" från standby. Den kan ligga på skrivbordet, skärmen är släckt, och när jag tar upp den för att använda den så händer absolut ingenting om jag trycker på Sleep- eller Home-knappen. Absolut nada händer. Jag måste hålla in båda dessa för att telefonen ska svara igen och då gör den det genom ett uppstartsförfarande, precis som om telefonen har slagit av sig själv. Batteritiden är god så det är inget problem.

Dessutom, när telefonen sedan åter är igång så är användarstatistiken nollad, alltså tiden för användning och standby, samt det ännu märkligare - WiFi är utgråat i settings (!). Jag måste då på vanligt vis stänga av telefonen för att sedan starta den igen, då är det som det ska igen. Se bilderna nedan.

Någon mer som har upplevt det eller som har någon pejl på vad det kan vara?

Har du provat att återställa den?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-29 20:57
Ursprungligen av Korsriddaren:

Har du provat att återställa den?

Flera gånger, då mest för att försöka få iCloud-återställning att fungera. Det fungerar nämligen inte heller för när den väl kommer in i slutfasen och ska återställa alla appar genom att ladda ner dem till telefonen igen så säger den nästan direkt att "Återställning ej slutförd", pga att den anser att vissa appar inte längre finns i AppStore trots det inte är fallet.

Tycker det luktar hårdvarufel. Du får nog bita i den sure och ringa farbror Apple.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-29 23:42
Ursprungligen av pmarriott:

Tycker det luktar hårdvarufel. Du får nog bita i den sure och ringa farbror Apple.

Om det nu inte går att lösa på annat sätt än service så räcker det väl att besöka LAN Master, de ger väl mig en ny/refurb inom fyra timmar...?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-30 13:49

Inget jailbreak?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-30 14:18
Ursprungligen av kenjon:

Inget jailbreak?

Nope, never.

1
Bevaka tråden