Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan jag köpa en vit iPhone 4 32GB (3 eller Tele2)?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns inte i någon tele2 butik här i malmö eller i deras hemsida, desamma gäller 3. 4s är uteslutet.

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

Har även justerat rubriken lite. "Var" och "Vart" är inte samma sak. GB och gb är inte heller samma sak. Och vi försöker undvika "sms-nysvenska" som "lr".

/Mod

Senast redigerat 2011-12-05 11:10
Ursprungligen av Hermoon:

finns inte...

Vad menar du med "finns inte"?

Menar du att du har kollat alla Tele2-butiker och 3-butiker redan - och nu söker du andra butiksalternativ?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "finns inte"?

Menar du att du har kollat alla Tele2-butiker och 3-butiker redan - och nu söker du andra butiksalternativ?

exakt, har även ringt deras kundservice för att hitta en lösning, men dem vet ingenting, speciellt tele2.

Då varken någon Tele2 eller 3-butik har den hemma (enligt dig) så kan du ringa Telenor-butikerna i Malmö och höra efter.
Sök din närmaste butik

Eller någon av Telenors ÅFs.
Sök din närmaste butik

Ursprungligen av keptang:

...så kan du ringa Telenor-butikerna i Malmö och höra efter.

Men han/hon vill ju ha abonnemang till 3 eller Tele2.

Men han/hon vill ju ha abonnemang till 3 eller Tele2.

Sorry, då är det kört.

Då varken någon Tele2 eller 3-butik har den hemma (enligt dig) så kan du ringa Telenor-butikerna i Malmö och höra efter.
Sök din närmaste butik

Eller någon av Telenors ÅFs.
Sök din närmaste butik

Tack, men jag är bara intresserad av 3 eller Tele2. Men tack för att du hjälpte till!

4s är uteslutet.

Då kan du nog ge upp jakten.

Du vill alltså hitta någon butik som har kvar en vit iPhone 4 32 GB i lager, trots att den modellen officiellt inte har funnits på flera månader?

Då kan du nog ge upp jakten.

Du vill alltså hitta någon butik som har kvar en vit iPhone 4 32 GB i lager, trots att den modellen officiellt inte har funnits på flera månader?

Inte helt omöjligt, Tele2 butiken sålde den sista några timmar innan jag besökte butiken. Sen ska jag även till Stockholm under julen.

iPhone 4 32GB (vit) Tele2 - Elgiganten

50+ i lager just nu enligt hemsidan.

Men priset är ju rätt saftigt. Det är billigare att köpa en olåst 4S direkt från Apple.

Hur ska du kunna hitta en utgången produkt (som det varit väldigt stor efterfrågan på)? iPhone 4 säljs bara med 8GB numera.

Så det lär vara ganska omöjligt att hitta en, om du inte köper en begagnad.

Ursäkta en stilla undran, men varför är 4S uteslutet? Har du kollat med oberoende återförsäljare (Expert, Siba, MediaMarkt, Elgiganten etc)?

Hur ska du kunna hitta en utgången produkt (som det varit väldigt stor efterfrågan på)? iPhone 4 säljs bara med 8GB numera.

Så det lär vara ganska omöjligt att hitta en, om du inte köper en begagnad.

Som sagt jag var några timmar försent till den sista här i Malmö och ska besöka Stockholm snart. Plus så lanserades 4s för mindre än två månader sen.

iPhone 4 32GB (vit) Tele2 - Elgiganten

50+ i lager just nu enligt hemsidan.

Men priset är ju rätt saftigt. Det är billigare att köpa en olåst 4S direkt från Apple.

Såg också de, ska ner till deras butik och se om det går att köpa den med något abonnemang, om jag måste köpa olåst blir det förmodligen ebay och skicka den till min vän.

Ursprungligen av pmarriott:

Ursäkta en stilla undran, men varför är 4S uteslutet? Har du kollat med oberoende återförsäljare (Expert, Siba, MediaMarkt, Elgiganten etc)?

Jag har inte behov av den förbättrade kameran, siri och prestandan. 4 fungerar ypperligt för mig just nu och 4s har även sämre batteritid vilket är oerhört viktigt för mig.

Jag har inte behov av den förbättrade kameran, siri och prestandan. 4 fungerar ypperligt för mig just nu och 4s har även sämre batteritid vilket är oerhört viktigt för mig.

Det där med batteritiden är nog högst individuellt. Jag som använder min telefon aktivt flera timmar om dagen upplever en dramatiskt förbättrad batteritid med 4S. Nu ska jag så klart inte berätta för dig vad som är att prioritera men personligen skulle det till en dramatisk rabatt på 4 kontra 4S för att köpa förra modellen. Tänk även på andrahandsvärdet.

Det där med batteritiden är nog högst individuellt. Jag som använder min telefon aktivt flera timmar om dagen upplever en dramatiskt förbättrad batteritid med 4S. Nu ska jag så klart inte berätta för dig vad som är att prioritera men personligen skulle det till en dramatisk rabatt på 4 kontra 4S för att köpa förra modellen. Tänk även på andrahandsvärdet.

Bra att höra att alla inte upplever en sämre batteritid, men dem flesta jag har pratat med som har uppgraderat från 4 till 4s känner av att batteritiden har blivit sämre. Det garanterar så klart inte att jag kommer uppleva samma sak men dem är ändå majoriteten.

Bra att höra att alla inte upplever en sämre batteritid, men dem flesta jag har pratat med som har uppgraderat från 4 till 4s känner av att batteritiden har blivit sämre. Det garanterar så klart inte att jag kommer uppleva samma sak men dem är ändå majoriteten.

Majoriteten av dina polare kanske upplever det så, vilket inte betyder att majoriteten av de som köpt 4S upplever det så. Bara för att göra den biten klar.

Jag får intrycket att det hänger mycket på hur man använder telefonen. En person som har telefonen i byxfickan eller på bordet större delen av dagen upplever en försämring (specarna säger ju faktiskt 200 kontra 300 h standbytid på 4S/4). Den som däremot använder telefonen aktivt märker att samtal inte suger ur batteriet lika fort, samma med surf etc.

Ursprungligen av Capeman:

Majoriteten av dina polare kanske upplever det så, vilket inte betyder att majoriteten av de som köpt 4S upplever det så. Bara för att göra den biten klar.

Det var den majoriteten jag också syftade på, eftersom jag och mina vänner har någorlunda samma sorts användare så känns det som att deras upplevelse är lite viktigare för mig.

Jag får intrycket att det hänger mycket på hur man använder telefonen. En person som har telefonen i byxfickan eller på bordet större delen av dagen upplever en försämring (specarna säger ju faktiskt 200 kontra 300 h standbytid på 4S/4). Den som däremot använder telefonen aktivt märker att samtal inte suger ur batteriet lika fort, samma med surf etc.

Intressant!

1
Bevaka tråden