Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan jag skriva ut från fotosättare på film?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej någon som vet var jag kan skriva ut från en fotosättare på film?
Det gäller en utskrift 50mm i diameter som kräver "hög" upplösning, 2400 dpi i sv/vit.

Jag har ändrat trådens rubrik. Tänk på att rubriken tydligt ska visa vad tråden handlar om.

/Mod

Vill du skiva ut från en fil till en filmsättare - eller har du en fotosättare och vill ha ut en sättning på film?
Det förstnämnda lär vara svårt - det sistnämnda omöjligt. Men det är en viss skillnad.
/m

Rent tekniskt har jag skapat en skiva till en optisk enkoder vilken är trasig som inte längre finns att köpa. Ett exempel på skiva File:Gray code rotary encoder 13-track opened.jpg - Wikipedia, the free encyclopedia
Jag vill skriva ut min "bild" högupplöst på genomskinlig plastfilm vilken sedan kan ersätta originalet som är tillverkat i 0.1 mm rostfritt stål.

Tänk vad många saker det finns som man inte ens visste existerade... Men rent spontant låter det som att någon typ av etsning också skulle kunna lösa ditt problem. En googling på "precisionsetsning" kanske?

Nu behövs kanske ändå ett filmoriginal till detta - men det kan kanske just de firmor som sysslar med etsning stå till tjänst med? Första google-träffen lyder: Hedima Teknik AB - Rörbockning och precisionsetsning i tunnplåt.

Etsning har jag funderat på, kostar runt tusenlappen. Tänkte om min lösning med utskrift på film skulle kunna vara framför allt snabbare.

Kan du gör hos vilket tryckeri som helst som har gammal utrustning "filmsättare" och inte kör CTP.

Jag har ringt runt till några ställen i Stockholmsområdet och det verkar dåligt med den gamla tekniken.

Hej!
Jag vet inte om du har löst problemet, men vi kan köra ut din fil på vår fotosättare. Vi kan fixa det under dagen om du vill.

Mvh
Stefan
--
Wasa Grafiska AB
– Wasa Grafiska, Tryckeri och Copyshop –

Det vore kanon om du kan hjälpa mig. Ser du håller till nästan hemma hos mig.
Dock är jag i USA just nu men min kollega är kvar i stan. Ska omgående plocka fram filen och skicka över den.
Har du någon mailadress (eller om du vill ta den via PM)?
Vilken optisk upplösning är max hos dig?

Senast redigerat 2012-01-04 02:36
1
Bevaka tråden