Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta/reseta vilken enhet som backas upp till iCloud?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis installerat min nya 4S från iCloudbackupen som jag skapat med 3GS. Har innan återställningen/installationen noga stängt av 3GS:ens koppling mot iCloud så när som på FindMyPhone eftersom jag har för mycket prylar på enheten för att kunna få plats med båda i molnet.

När jag nu försöker backa upp 4S får jag meddelandet (helt logiskt) att backupen inte får plats. Antar således att min 3GS-backup förstås ligger kvar.

Frågan är hur jag bär mig åt för att tala om att den gamla backupen har spelat ut sin roll, dvs hur jag resetar och istället pekar ut min 4S?

/Jonas

Inställningar -> iCloud ->Lagring -> Hantera lagring

Där kan du slänga gamla backupen.

Problemet jag har är att det valet inte resulterar i något alls på 4S (gissningsvis för att jag inte gjort någon backup den vägen) och att hela iCloud-menyn är disablad i 3GS (gissningsvis för att jag inte har något aktivt SIM-kort till den luren längre).

Någon annan idé om vilken väg man kan gå för att rensa i backupen?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-12-06 22:13
Ursprungligen av jonas.pavletic:

Någon annan idé om vilken väg man kan gå för att rensa i backupen?

På datorn: Systeminställningar -> iCloud -> knappen Hantera... och sen trycka på Säkerhetskopior, välj den du vill tabort och tryck på Radera.

Tackar Mija!
Först trodde jag inte att det skulle funka eftersom jag inte synkar mot någon dator, men när jag ändå testade så visade det sig att det gick alldeles utmärkt eftersom jag har kopplat datorn mot iCloud.

Jag begriper fortfarande inte varför jag inte kom åt inställningen via min telefon däremot. Att ta bort backupen via fruns telefon som använder samma iCloudkonto gick som en dans.

1
Bevaka tråden