Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone tillbaka från reparation - problem med synk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-12-10 15:39

Hej,

min kompis har precis fått tillbaka sin iPhone 4 från reparation som blivit återställd, den är uppdaterad till iOS 5 och han hade den synkad till sin iMac. Nu till problemet...

Han har uppdaterat en kompis iPhone med hjälp av iMacen efter att han uppdaterade sin egen och nu måste han synka till sin egen iPhone igen eftersom den blev återställd i reparationen, går det att hitta hans säkerhetskopia någonstans på datorn?

Tack på förhand

för att få in sin säkerhetskopia måste man återställa sin iPhone. I slutskedet av återställningen så får man valet om man vill återskapa från säkerhetskopia eller börja om på nytt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-12-11 16:02

Så långt är jag med, men eftersom det är 2 st iPhone's synkade till samma dator så undrade jag om den skapat 2 st säkerhetskopior? Alltså en för varje iPhone, eller tar den bort den äldsta kopian och ersätter den med en ny?

iTunes sparar separata säkerhetskopior.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-12-11 16:21

Kanon, vart hittar jag säkerhetskopian isåfall? Och hur går jag tillväga?

Starta iTunes, koppla in iPhone. tryck på iPhone till vänster, håll inne alt och tryck på återställ, då får du välja vilken säkerhetskopia du vill använda.

ELLER

Återställ telefonen, i slutskedet välj INTE ställ in som ny utan "återställ från säkerhetskopia".

1
Bevaka tråden