Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatiska hämtningar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-08-04 17:23

iTunes frågade nu om jag ville aktivera automatiska hämtningar. Verkar nytt och smidigt. Apples supportsida säger att det bara funkar i USA än så länge, men det var 10/6...
iTunes Store: Så här aktiverar du Automatiska hämtningar

Efter det att man aktiverar det så hämtas allt man köpt på exvis iPhone efter aktiveringen till datorn utan att man behöver synka.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-04 17:33

Automatiska hämtningar började fungera i senaste versionen av iTunes, 10.4 . Det fungerar än så länge med böcker och mjukvara i Sverige. Är en del av kommande iCloud.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-06 23:15

Det fungerar dåligt, kan jag säga...en enda app har automatiskt laddats ner till någon av mina enheter. Det fungerar alltså riktigt dåligt hittills.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-07 08:55

Det funkar för mej - så fort ungarna laddar ner något spel, finns det på min iPhone/iPad också

Funkar bra för mig. Hämtar automatiskt till min ipad/itunes men inte till min iphone, precis som jag vill ha det

Automatik? Ja, automatisk irritation i så fall. Jag blir inte av med den här skylten. Den kommer upp varje gång iTunes (10.5.1) startas. Hur gör jag för att ta bort den?

Fyller jag i mina uppgifter ser jag skylten nästa gång jag startar iTunes. Fyller jag inte i någonting alls får jag trycka "Avbryt" flera gånger för att skylten ska försvinna.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-11 23:37
Ursprungligen av Snabeldrake:

Automatik? Ja, automatisk irritation i så fall. Jag blir inte av med den här skylten. Den kommer upp varje gång iTunes (10.5.1) startas. Hur gör jag för att ta bort den?

Fyller jag i mina uppgifter ser jag skylten nästa gång jag startar iTunes. Fyller jag inte i någonting alls får jag trycka "Avbryt" flera gånger för att skylten ska försvinna.

Jag undrar detsamma, hur får man bort den här irriterande rutan? Har varit och kikat under inställningar i iTunes och där är inte automatiska hämtningar aktiverat. Någon som vet?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-12-12 02:48

Rätt värdelöst faktiskt. Apple borde ha gjort ett separat synkprogram för IOS-enheter. Jag menar att i iTunes går det ju att ställa in synkronisering med andra program från Apple tex iPhoto eller Adressboken. Ryck loss den biten och skapa något nytt. Nio gånger av tio vill jag ju överhuvudtaget in där för att rodda runt i inställningar eller spellistor som iTunes skall synka med. Jag vill bara spela min musik och inget annat. Så som det är nu blir man bara frustrerad över segheten och varningsrutor a la Windows. Jag fattar att Windowsanvändarna är lacka på iTunes och dess jobbighet.

1
Bevaka tråden