Hej!
Hur mår ni, hoppas ni mår bra:) Lite värre här. Min 2,4 MBP av modellen innan den vi har idag verkar ha krashat. Det började med att jag startade upp den som vanligt, med skärmen var svart. Efter ett antal omstartningar utan förbättring så började den tvärdö ca 2 sekunder efter påslagning. Väntar jag ett tag så går den igång i nån sekund extra. Men inte så att man hinner höra klar uppstartsljudet:(
1. Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? Har hört om att denna modell ska ha osäkert grafikkort. Låter det som man kan rädda datorn? Vad kostar det isf?
2. Kan man rädda hårdisken, vad kostar det?
3. Backuppade hårdisken med timemashine, tyvärr för 130 dagar sen. OM jag köper en ny mac, kan jag återställa program osv. på den nya? Körde OSX Leopard på den krashade, är timemashine kompatibelt i leopard kompatibelt med nyare OSX? Vorde ju faktiskt lite konstigt om det inte var det men frågar ändå eftersom det kanske ser ut som att måste köpa ny dator.
4. Hur pass bra är en MBA idag? Kan man köra CS5 på den nogorlunda? Samt Ableton live?`
Ytterst tacksam för hjälp!
Mvh Henrik