- theplague
- Medlem ●
- Norrköping
Jag hatar iTunes och vill ha Match nu. Jag inte läst ngt om status på Europa-deployment men gissiningsvis finns det 88 käppar i hjulen som skall redas ut på Europanivå och skivbolagen vill antagligen invänta ett par kvartals USA-statistik för onlineförsäljning innan de agerar så min gissning är mid-2013.
Jag hatar iTunes och vill ha Match nu. Jag inte läst ngt om status på Europa-deployment men gissiningsvis finns det 88 käppar i hjulen som skall redas ut på Europanivå och skivbolagen vill antagligen invänta ett par kvartals USA-statistik för onlineförsäljning innan de agerar så min gissning är mid-2013.
Om du hatar iTunes vad ska du med match till då?
Tyvärr så är det stor sannolikhet att det där stämmer.
Tror det blir som med hyrfilmer till ATV. Dvs om Sverige får det ligger det ett par generationer fram i tiden.
(Ok, lite överdrivet, men ni förstår säkert vad jag menar )
Nja, jag tror det går lite fortare. Vi har ju redan i princip samma utbud på musiken i iTunes som USA och andra länder där ITMS finns. Redan nästa år tror jag det kommer till Sverige och andra länder om nu inte skivbolagen drar öronen åt sig ifall mängden musik som kommer från egna samlingar (ej köpt på iTunes) är enorm. Då får "bossarna" kanske panik
Nja, jag tror det går lite fortare. Vi har ju redan i princip samma utbud på musiken i iTunes som USA och andra länder där ITMS finns. Redan nästa år tror jag det kommer till Sverige och andra länder om nu inte skivbolagen drar öronen åt sig ifall mängden musik som kommer från egna samlingar (ej köpt på iTunes) är enorm. Då får "bossarna" kanske panik
Varför skulle de få panik. iTunes Match kostar ju pengar.
Finns säkerligen någon deal där till bolagen.
Nja, jag tror det går lite fortare. Vi har ju redan i princip samma utbud på musiken i iTunes som USA och andra länder där ITMS finns. Redan nästa år tror jag det kommer till Sverige och andra länder om nu inte skivbolagen drar öronen åt sig ifall mängden musik som kommer från egna samlingar (ej köpt på iTunes) är enorm.
Jag tror också på att det inte dröjer så blodigt länge. Musik verkar generellt sett ha mycket mindre friktion än tv och film.
Jag skulle gissa att av den potentiella match-marknaden av datoranvändare med musik på sin dator är det en piss i nämnda flod som har mer än två månaders musik i sitt bibliotek.
Jag har varit aktiv skivköpare i ~25 års tid. Tro mig, äga mer än 2000 skivor är inte så speciellt konstigt i det läget.
Håller med, helt klart en tokig begränsning! 25000 spår är alldeles för lite.
Varför ens ha en begränsning..
Då inte Apple verkar vilja ha mina pengar så är det tur att Subsonic » Free Music Streamer finns, där bestämmer jag själv.
Håller med, helt klart en tokig begränsning! 25000 spår är alldeles för lite.
Varför ens ha en begränsning..
Då inte Apple verkar vilja ha mina pengar så är det tur att Subsonic » Free Music Streamer finns, där bestämmer jag själv.
Fast det där är ju bara en servermjukvara, man vill ju ha det i molnet.
Du får helt enkelt börja med att matcha de 2 000 skivor du håller högre än de övriga
Jag har varit aktiv skivköpare i ~25 års tid. Tro mig, äga mer än 2000 skivor är inte så speciellt konstigt i det läget.
Verkar inte allt för långt borta:
AppleInsider | Apple launching iTunes Match internationally in UK, Europe, Australia
Jo, det var bara ett misstag.
http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=316183&d=1323922815
Jo, det var bara ett misstag.
http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=316183&d=1323922815
Sant, men med tanke på att priserna var lokala för respektive land, så ligger inte en lansering för de länderna allt för långt borta ändå.