Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad via Air Video till TV via avkontakt från Lidl?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis har köpt avkontakt från Lidl som gör att han kan strömma film från sin iMac via iPad till tvn. Hur funkar det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-16 00:44

Kan du inte fråga din kompis? Jag antar att han har paddan kopplad direkt till tv'n via AV kontakten och har sen t.ex. Plex media server på sin iMac och Plex player i paddan...

Precis, förmodligen bara en AV-sladd från paddan till tv:n, och sedan en app på iPad:en för att spela film från datorn (där du får installera något typ av serverprogram som skickar ut filmerna på begäran). Själv kör jag Air Video, enkel och fungerar riktigt bra, rekommenderas.

Ursprungligen av Kermit:

Precis, förmodligen bara en AV-sladd från paddan till tv:n, och sedan en app på iPad:en för att spela film från datorn (där du får installera något typ av serverprogram som skickar ut filmerna på begäran). Själv kör jag Air Video, enkel och fungerar riktigt bra, rekommenderas.

Fungerar bra med Air Video och går också bra med svtplay och youtube (utan Air Video)

1
Bevaka tråden