Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att logga in med Apple ID

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-16 10:21

Jag misstänker att jag fått mitt Apple ID hackat, kapat, snott, stulet för jag kan inte använda det lösenord jag angav så sent som igår. Har inte ändrat och glömt bort. Har fört över alla pengar från det kopplade kortet bara ifall att. Tryckte på att jag glömt mitt lösenord men sidan jag hamnade på var ur funktion. Provar att ringa Apple svenska supporten nu men jag undrar om de kan hjälpa mig lokalisera problemet samt ge mitt ett nytt lösenord.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-16 10:25

Kan inte logga in med mitt Apple ID. Fler?

Läste på ett annat forum om att folk (liksom jag) har problem att logga in idag. Den tar inte mitt lösenord eller kan inte hitta mitt ID.
När jag ska logga in via My Apple ID-sidan möts jag av: Fatal internal error occurred

Fler som stött på detta under morgonen?

Trevlig helg!
/k

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-16 10:27

Jag har pratat med Apple nu och de sa till mig att systemet är offline så ingens konto fungerar. Tydligen var Apples svenska support nerringd med frågor om konton som blivit kapade och dylikt. Killen jag pratade med sa att det ska komma igång under dagen eller kvällen. Skönt att veta i alla fall att inget blivit stulet bakom ryggen på mig

Det går inte att logga in på iTunes

Har 2 stycken Apple-id'n som jag använder på US iTunes och Svenska iTunes.

Idag så fungerar det inte alls att logga in. Felaktig Apple-id eller lösenord får jag tillbaka som svar.

Ngn mer som har problem?

Japp, går inte här heller

Apple har problem med itunes/icloud konton.

Kan du inte logga in på appstore mm så är du drabbad. Fick svar från Apple att de håller på att fixa problemet.
Det gör alltså ingen nytta att ringa dem.

Har nu slagit ihop FYRA trådar om samma sak.

Så om tidslinjen i tråden är lite märklig så beror det alltså på att inläggen kommer från flera olika trådar.

Är det ingen som kollar lite på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" innan ni skapar en ny tråd?

/Mod

• Avstängd
  • 2011-12-16 10:51

Prova just och inga problem här... har inte iCloud så det har jag inte provat.

Funkar igen!

1
Bevaka tråden