Det är väl lika bra att krypa till korset och erkänna. Jag har vare sig TV, DVD-spelare eller stereo. Dock ser jag ofta på film men gör det oftast väldigt sent på kvällen och alltid på min MacBook, i soffan eller i sängen.
Jag funderar dock på att köpa en projektor och en enkel duk för att få lite bättre känsla när man ser på film. Eftersom jag ofta flyttar (runt jorden) och gärna vill kunna flytta projektorn från rum till rum är det viktigt att den är liten och smidig.
Jag vill inte heller lägga någon större summa på en projektor då jag eventuellt inte kan ta med den när jag flyttar nästa gång, så jag kommer att köpa en begagnad som har ett par år på nacken, väl medveten om att det kan bli tal om lampbyte snart.
Kriterier:
* Liten och nätt
* Tyst, så lite fläktljud som möjligt
* 720p
* Billig (kan man få något hyfsat för 1000-2000?)
* Billigt att ersätta lampan (Möjligt?)
Den kommer endast att användas nattetid när det är mörkt och sällan på längre avstånd än 3 meter.
Vad skulle ni hembioexperter på forumet rekommendera? Själv är jag ingen expert och bryr mig inte så mycket om 5:1-ljud och så vidare. Jag kommer inte köpa någon dyr duk utan antagligen något billigt som jag inte behöver gråta blod om jag gör mig av med när jag flyttar.
Så vad rekommenderar ni som kan ge en skaplig upplevelse för en film eller ett avsnitt av någon serie varje kväll? Den kommer aldrig användas dagtid...
Själv har jag som sagt noll koll på kontrastförhållanden, ljusstyrkor och så vidare så jag är helt i behov av era råd
Vh Vic