- mcrj
- Medlem ●
- Umeå
Dags för en liten uppdatering kanske...
Förut:
Nu:
Har hänt endel sen sist... har flyttat till egen lya, uppgraderat till mid2010 mbp, använder mitt lilla skrivbord och allmänt mindre saker på skrivbordet
Det som ska hända är att ett nytt skrivbord, fönsterbräda och hyllor att sätta under snetaket ska köpas. Får se om jag orkar ställa min 24" på skrivbordet igen sen
Dags för en liten uppdatering kanske...
Nu:
[ATTACH="CONFIG"]31165[/ATTACH]
Lite för grått för min smak men gillar fönstret!!
Jag har fönstret på vänster sida för hade jag hade det rakt fram hade jag mest suttit och tittat ut istället...
Lite för grått för min smak men gillar fönstret!!
Jag har fönstret på vänster sida för hade jag hade det rakt fram hade jag mest suttit och tittat ut istället...
Så? Mer färg och mindre risk för att man sitter och tittar ut
Fin färg! Men är det inte ganska bra att ha olika distanser att fokusera på, för ögonen?
Det har du helt rätt i! Det är trevligare att ha gardinen uppe när man sitter vid datorn för att kunna slänga en block ut då och för att motionera ögonen lite. Men under dagarna ligger solen på rakt in genom fönstret och då kan det ibland bli lite jobbigt så det är bra att kunna dra ner den då
Uppdaterat med MBA11 och sambon fick ärva MBP15 Alu, observera "the budget laptop stand" i form av ett ministafli inskaffat på Matton i Malmö. Pris? 90:-
[ATTACH="CONFIG"]31348[/ATTACH]
Schyst set-up!
Tack alla, kul att ni gillat stafliet....
Jag tycker det ser ut som ett par Yamahamonitorer. En god vän har ett likadant par. Kommer dock ej på modellnamnet.
Yepp, du har rätt Capeman, ett par Yamaha HS50M:
HS50M - HS Series - Studio Monitors - Music Production Tools - Products - Yamaha United States
Många säger att de är för "platta" för vanlig musiklyssning men jag gillar dem även till det. Som studiomonitorer är de fortfarande kanonbra för mina behov. Nästa steg är ju Genelec eller andra high-end burkar, men det får vänta.
Så här ser det ut sedan i måndags då iMac i7 kom in i värmen
Helt ok att ställa frågor kring bilderna, typ "Var har du köpt det skrivbordet?", eller "Vilka högtalare är det där?". Små sidospår på 1-3 inlägg, kanske.
Men 7 inlägg om hur en hund ser ut - det är för mycket offtopic, tycker jag. Åtminstone när tråden ligger i "Allt om Mac". Hade tråden legat i Loungen så hade sidospåren kanske kunnat tillåtas vara lite längre och friare. Men inte här.
/Mod
Dålig bild med iPhone 4, men såhär såg det ut efter en veckas ledigt. haha
[ATTACH="CONFIG"]31413[/ATTACH]
Update, skaffat svanar...
(o en iphone men den tar jag ju bilden med)
Funderade på en sak när jag ser detta, hur det med avståndet till skärmen? Eftersom stället gör att skärmen kommer en bit från dig.
Blir det fortfarande ergonomiskt bra för rygg och sånt?
Jag fick ont i huvudet av att ha skärmen för nära ögonen för länge sen så sen en optiker påpekade det har jag satsat på en armlängds avstånd. Ibland vill man vara mer precis o hamnar framåt men jag försöker hålla en bra rygg. Har haft problem med ryggen senaste året men det har jag kunnat härleda till en dålig stol utan svankstöd, en usel ryggsäck samt dåligt med ryggträning generellt.
Iom att jag nyss gjort om så får jag väl bidra här för första gången
[ATTACH="CONFIG"]31436[/ATTACH]
är det rätt att anta att du "blåser på" en del ibland?
Vart fick du tag på Zen-trädgården?!
De hade sådana på Cool stuff förut men sedan försvann de.
Jag har letat efter en sådan till tjejen ett tag nu...
Vart fick du tag på Zen-trädgården?!
De hade sådana på Cool stuff förut men sedan försvann de.
Jag har letat efter en sådan till tjejen ett tag nu...
Amazon kanske?
Amazon.com: Bonsai Boy's Executive Desktop Meditation Zen Garden 14 5x10 5x1 0 - 7 lbs: Patio, Lawn & Garden