Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera gratis app från amerikanska app store?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-12-19 23:18

Eftersom jag är ett stort HBO-fan så tänkte jag ladda ner deras två gratis appar. Dessvärre visar det sig att de bara finns i amerikanska appstore så jag loggar in mig på mitt amerikanska konto och laddar hem dem via iTunes. När jag sen loggar ut och in på mitt vanliga konto så kan jag inte synka över de två till iPhonen utan att auktorisera datorn. Jag gör det men det fastnar i ett moment 22 och jag kommer inte vidare, trots att jag auktoriserar datorn.
Går till plan B; SSH:ar in de båda IPA-filerna till Installous "Downloads"-katalog på iPhonen och även om de ser lite konstiga ut väl inne i Installous så går det att installera båda apparna. När jag sen försöker starta dom blir alla ikoner svarta för en hundradels sekund och inget händer.

Någon idé hur jag får dessa att fungera? För jag kan väl inte synka över dom när jag är inloggad på mitt amerikanska konto eftersom alla andra grejer på iPhonen är synkat mot mitt svenska?

Varför inte installera direkt på telefonen från iTunes Store? Det är bara att logga ut och in under inställningar och sedan logga tillbaka till svenskt.

Jag har svenska och amerikanska samtidigt.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-12-20 00:05

Cool, är det så enkelt alltså. Hur blir det när du synkar mot iTunes, skickar den över dom också då eller?

Ursprungligen av Daniel W:

Varför inte installera direkt på telefonen från iTunes Store? Det är bara att logga ut och in under inställningar och sedan logga tillbaka till svenskt.

Jag har svenska och amerikanska samtidigt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-20 09:47
Ursprungligen av CEk:

Cool, är det så enkelt alltså. Hur blir det när du synkar mot iTunes, skickar den över dom också då eller?

Det fungerar absolut, du får bara se till att du auktoriserar ditt amerikanska Apple-ID i iTunes på din dator.

1
Bevaka tråden