Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som vill testa Solitaire House under 10.7?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För länge sedan gav jag ut ett patiensspel för Mac, Solitaire House. Jag gjorde en OSX-version, men det var för PPC. Nu, med 10.7, så duger inte PPC längre så jag har portat till Intel. Det mesta funkar (poängräkningen är lite fel men det går nog att fixa). Även om det ser lite kantigt ut nu (vi funderar på att putsa upp grafiken lite) så är det häftigt att vi gjorde det så skalbart då att det fortfarande inte känns litet, "huge cards" är i alla fall för stora för min MacBook.

Men det behöver testas. Hittills har bara jag och en person till testat, och det funkar klockrent hos mig och inte alls hos honom. Det behövs lite fler som provar. Frivilliga?

http://ragnemalm.se/lightweight/Solitaire-House-Intel-preliminary-2.zip

Hej,

Jag ställer gärna upp och testar.

Ursprungligen av acidflash:

Hej,

Jag ställer gärna upp och testar.

Trevligt! Det vore jätteintressant att veta hur den rullar på andra maskiner. Länken ovan skall funka bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-23 09:32

En av de svarta knektarna är det väldigt svårt att se om det är spader eller klöver... en hel del av bilderna på de klädda korten går in över valörerna. Nederdelen av Hjärter Dam är helt oläslig. Grafiken på korten behöver nog en uppfräschning.
När jag avslutade första gången stod Old Score som ett väldigt stort negativt tal. Och cursorn blev badbollen, istället för en pil.

MacMini med 26" TV som monitor, 10.7.2. Jag har bara testat Klondyke ännu.

Ursprungligen av kenjon:

En av de svarta knektarna är det väldigt svårt att se om det är spader eller klöver... en hel del av bilderna på de klädda korten går in över valörerna. Nederdelen av Hjärter Dam är helt oläslig. Grafiken på korten behöver nog en uppfräschning.
När jag avslutade första gången stod Old Score som ett väldigt stort negativt tal. Och cursorn blev badbollen, istället för en pil.

MacMini med 26" TV som monitor, 10.7.2. Jag har bara testat Klondyke ännu.

Den negativa "old score" är känt problem, nånting pajade i poängberäkningen.

Vad gäller målarna, vilken storlek använder du? Jag kör med "big cards" och där är det inga problem att se spadern, även om det är lite grafik bakom. Men det blir lite olika i olika storlekar.

Badbollen, det var ingen låsning hoppas jag? Det finns en del "modala" ställen där man skall klicka bort meddelanden, och det tycker inte OSX så bra om.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-27 14:57

Badbollen berodde på modalt fönster, ingen låsning, bara att klicka bort.

Ursprungligen av kenjon:

Badbollen berodde på modalt fönster, ingen låsning, bara att klicka bort.

Bra, skönt att höra. Det vore ju bra att fixa men det har rätt låg prioritet nu. Kraschar har högsta så klart. Poängproblemet är rätt högt, det ser ju knasigt ut. Oläsliga kort i vissa storlekar (måste det vara antar jag, om det inte är vissa skärmar) är ju relativt viktigt men om Susanne ändå vill rita om korten så kan vi ta det på köpet.

Annat jag funderar på är att fixa så ikonerna fördelar sig lite bättre som default (med dagens större skärmar hamnar de ju längst upp, medan de kunde vara mest över hela skärmen förr), snyggare texturer, samt möjligheten att byta dem på ett enkelt sätt. (Ni vet väl att bakgrunden väljs efter vilket rum ikonen läggs i?)

1
Bevaka tråden