Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight problem, glapp?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan ha hänt med min ett halvt år gamla MacBook Pro?

Har inte gjort något speciellt utan endast surfat och stängt locket, lagt den i vila, kollat på en film. Öppnar upp locket igen surfar runt och ska använda min kamera. Okej, här kommer det skumma. Kameran, iSight, den inbyggda, slutar fungera och "är inte ansluten"? Efter många omstarter så fungerade den igen, tills de att jag rörde på locket, skärmen för att vinkla den mer uppåt. Då slocknade den gröna lampan och kameran frös, när jag återigen provar i photobooth dyker samma problem upp igen. Men nu lyser den gröna lampan men ingen kamera hittas. Lampan lyser mindre än vanligt, som om det är glapp, slår jag lite lätt på skärmens baksida (locket) så kan gröna lampan blinka till ibland.

Hur som helst fungerar inte kameran längre och hur kan jag lösa detta? Vad kan det vara och någon som vet vad det kan bero på? Evigt tacksam för all hjälp jag kan få.

Jag har provat stänga av datorn och hålla in shift, cmd, option och powerknappen, samtidigt och släppa dom samtidigt.

Men det fungerar inte... Kan det verkligen vara så att det blir glapp i kameran i skärmen? Låter konstigt enligt mig, har inte direkt tappat datorn eller något men något fel är det ju. Har snow Leopard och inte installerat Lion på denna.

Låter som glapp. Lämna in.

Trist... Men nu då jag kikar under USB i systeminformation så hittas inte kameran, den ligger inte där? Hur får jag dit den igen...?

Ursprungligen av julian-c:

Trist... Men nu då jag kikar under USB i systeminformation så hittas inte kameran, den ligger inte där? Hur får jag dit den igen...?

Som Marriot säger, du har troligen glapp i kamerans kabel inne i datorn.
Ingen återställning i världen eller "magic handgrip" kan få tillbaka den om sladden inte finns i.

Lämna in datorn på reparation hos en auktoriserad verkstad.

Hmm.. Okej det märkliga är att nu då jag testade att rensa SMC så fungerar kameran igen, men såfort jag rör lite på locket lägger den av igen. Hur kan den fungera ett kort tag efter rensningen av SMC men sluta fungera såfort man rör locket? Alltså måste sladden i den inbygga isight kameran ändå sitta i, eller?

Ursprungligen av julian-c:

Hmm.. Okej det märkliga är att nu då jag testade att rensa SMC så fungerar kameran igen, men såfort jag rör lite på locket lägger den av igen. Hur kan den fungera ett kort tag efter rensningen av SMC men sluta fungera såfort man rör locket? Alltså måste sladden i den inbygga isight kameran ändå sitta i, eller?

Är inte det själva definitionen på ett glapp?, det funkar ibland.
Sladden eller ngt liknande i hårdvara krånglar, det kan sitta i kontakt, sladd elelr vafan som helst.
Spela roll. Du had ett intermittent hårdvarufel, LÄMNA IN DATORN är det enda som kommer göra den hel igen.

Jahapp får bli att lämna in den i morgon då.... Antar jag. Man kan tycka att kameran borde fungera bättre på en så dyr produkt. Men shit happens

Ursprungligen av julian-c:

Jahapp får bli att lämna in den i morgon då.... Antar jag. Man kan tycka att kameran borde fungera bättre på en så dyr produkt. Men shit happens

Det är bara elektronik, klart det kan krångla.
i 99 fall av hundra går det på garantin med. Så ta det lugnt.

Jo men fortfarande trist. Men tack för hjälpen som tur är har jag kvar garanti

1
Bevaka tråden