Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spärra jailbreakade enheter från iTunes/App Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älta
  • 2011-12-26 08:48

Jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.

Varje gång någon lyckas jailbreaka en mjukvaruversion släpper Apple en uppdatering för att spärra den jailbreakmöjligeten. Sedan blir även den mjukvaruversionen jailbreakad och allt börjar om igen.

Jag antar att iTunes/App Store kan "känna av" om en enhet är jailbreakad då man synkar enheten. (Alltså att mjukvaran är modifierad.) Varför spärrar Apple inte jailbreakde enheter från att använda iTunes/App Store? Om Apple verkligen ville stoppa jailbreak vore det väl den enklaste lösningen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-26 12:03

Att spärra enheterna skulle ge en hel del "badwill".

Ursprungligen av 6295gl:

Varför spärrar Apple inte jailbreakde enheter från att använda iTunes/App Store?

Då tjänar de inga pengar på sålda appar, och det skulle ju tvinga alla att pirata appar, även de som vill betala för sig.

  • Medlem
  • Älta
  • 2011-12-26 13:00

Håller med er båda. Jag tror att Apple vill få bort Jailbreak men att dom inte är villiga att gå så långt. Samtidigt vet jag inte hur mycket dom skulle "förlora" på det. Av alla mina iPhone-vänner är det nog bara var tionde som har jailbreakat sin iPhone/iPad.

Jag hoppas verkligen inte att Apple väljer att spärra jailbreakade enheter (som Microsoft gör med XBOX enheter som har "fulmjukvara"). Jag tänkte bara att om dom verkligen ville borde det vara det mest effektiva sättet.

Jailbreak är bra för Apple, hjälper till att täppa säkerhetshål.

Pengarna Apple "förlorar" på folk som piratkopierar appar är nog inte ens som en fjärt i rymden.

  • Medlem
  • Älta
  • 2011-12-26 14:09
Ursprungligen av keptang:

Pengarna Apple "förlorar" på folk som piratkopierar appar är nog inte ens som en fjärt i rymden.

Jag tror inte heller att det är så mycket pengar med tanke på hur få det är som jailbreakar sina enheter. Sedan är det ju inte alla som jailbreakat som piratkopierar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-12-26 14:04

Om man nu inte tror att en piratad app är ett förlorat köp

1
Bevaka tråden