Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor 4G - Kopplar ner frekvent

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-26 22:54

Har just förlängt mitt mobila bredband med Telenors erbjudande med 4G. Hastighetsmässigt är det helt ok, men jag har ett problem med att anslutningen efter ett tag fryser till och går ner sig. Är det någon annan som har upplevt samma sak?

Även med 3G hade jag liknande problem tidigare med Telenors mobila bredband men det var definitivt inte lika frekvent som det tycks vara nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-26 23:01

Har du pratat med Telenor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-26 23:06

Inte än. Prövar ännu på olika ställen. Dessutom har jag lärt mig att det inte är speciellt rationellt (ur tidsaspekt) att kontakta supporten alltför ofta. Responsen från tidigare kontakter:

"Tyvärr men vi kan inte se att vi har några störningar inrapporterade. Vad använder du för dator/OS? Vänta så kopplar vi dig till supporten".

... följt av väntetid, oförklarliga bortkopplingar och sedan: "Har du testat att starta om datorn?"

(Men till Telenors fördel så har det tidigare gått bra att reklamera om tjänsten har varit otillfredsställande.)

1
Bevaka tråden