Den här tråden tänkte jag kunde handla om Bassjump, en usb-driven subbas för MB och MBP. Mjukvaran som styr ballansen mellan datorns högtalare och denna subbas laddas ner fritt från hemsidan. Jag presenterar i ord och bild och sen kan vi väl dela erfarenheter. Bilderna finns tillgängliga för nedladdning varför jag tar mig friheten att visa dem här.
Framifrån
Som synes en ren och mac-ig design. Företaget är det samma som gör BookBook, BookArc (även för iPad)och BackPack för att nämna deras mest kända produkter.
Bakifrån
Här ser man något väldigt glädjande. Bassjump hämtar sin ström från USB-kontakten, vilket ger ett renare skrivbord.
Uppifrån
Ett svart nät ger skydd åt högtalarelementet.
Transportväska
... smidigt när man vill ha med dunka-dunka när man är ute på jobb!
Mjukvaran - Bassjumps hjärna!
I denna mjukvara kan man, som bilden visar, enkelt ställa upp den nivå man vill ha. Smaken är som baken och bra ljud är det Du som lyssnar tycker om, inte vad experten bedömer som "bra", så här är det bara att "ratta" sig fram till Ditt drömljud!
Jag hoppas dessa bilder och denna info skapar intresse! Är det någon som rentav redan köpt den? Jag har inte hittat den i några svenska butiker än, men det går alldeles utmärkt att handla från utländska butiker. Jag köpte själv ett fodral till min MBP 17" som är på ingång. Det tog 8-10 dagar från betalning till leverans.