Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halvdöd iPhone 4

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-27 22:39

Hustruns iPhone har fått ett märkligt fel. Idag sa hon att den inte hade laddat under natten så den var bara på 8% i morse. Självklart trodde jag hon hade missat att sätta i kontakten.

Nu ikväll när hon laddar den så ser man att batteriet kommer upp och det är en smal strimma av rött. Men sedan händer det inget. När jag försökte koppla upp den mot iTunes så verkar det somj den startar om men iTunes sa vid ett tillfälla att ett fel uppstått. Vide ett annat tillfälle dök telefonen upp i vänstra spalten under en kort period men försvann snabbt. sedan dess går det inte att få upp den i Itunes.

Vad göra?

Du får väl lämna in den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-27 23:11
Ursprungligen av Goflorp:

Du får väl lämna in den.

Jo, men kanske något att göra innan dess..?

Provat omstart?
Återställning?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-27 23:09
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Provat omstart?
Återställning?

Omstart gör den då jag kopplar den till iTunes. Men hur återställer man när den inte svarar på någrakomandon eller inte syns i iTunes?

• Medlem
  • International user
  • 2011-12-27 23:36
Ursprungligen av xms67:

Omstart gör den då jag kopplar den till iTunes. Men hur återställer man när den inte svarar på någrakomandon eller inte syns i iTunes?

Testa sätt den i DFU

Ursprungligen av xms67:

...hur återställer man när den inte svarar på någrakomandon eller inte syns i iTunes?

Inställningar --> Allmänt --> Återställning

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-28 09:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inställningar --> Allmänt --> Återställning

Uppskattar all hjälp! Men då det bara är batteriet i laddningsläge som syns(med en smal strimma rött) så kommer jag inte åt inställningar.

Kan du stänga av den? Gör då det, och låt den vara avstängd ett tag, innan du provar att starta den igen.

Kan du ladda den? Och då menar jag med laddaren direkt i väggen, inte från datorn.

Annars har du nog det enda rätta svaret redan i inlägg #2: Lämna in den.

xms67:
- Använder du Apples originalsladd (eller nån kopia)?
- Använder du en USB-hubb in i datorn?

Och som Jesper ovan säger, du har väl testat att ladda den i väggen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-29 00:05

Min 3GS blev sådär när batteriet gav upp. Köpte ett nytt o skruvade in. Nu funkar den fint igen. Så mitt tips e också att lämna in den.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-28 13:00

Gjort ren bottenkontakten med ett suddgummi eller tops och isopropylalkohol?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-28 14:25

Provade allt. Lämnade nyss in den. Tack för era tips!

1
Bevaka tråden