Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalibrera din hemknapp

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-12-26 19:27

Jag provade och upplever det som att den blev bättre

kan ni som haft problem med hemknappen prova så man får se om det har verkan eller.

Kalibrera din hemknapp | Feber / iPhone

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-26 19:45

Provade det häromdagen, kändes snäppet bättre. Placebo eller ej, det vet jag inte.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-12-26 20:14

Definitivt inte placebo på min iPhone 4 som jag trodde drabbats av ett mekaniskt fel. Efter denna lilla operation så behöver jag inte trycka hårdare på knappen för att den ska reagera längre.

Ingen som helst förbättring tyvärr...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-12-27 14:22

Det var det j-vligaste...det fungerade (iPhone 4)! Absolut ingen Placebo för min del...:)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-12-27 14:46

Min iPhone 4 fungerar 50% bättre nu.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-12-27 14:47

Safari feels snappier.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-12-27 14:50

Ja kanske lite rappare.

Re: Rensade chash.

Märkligt, ingen förbättring alls för mig, snarare tvärtom. Dubbelt ibland när man trycker en gång, enkelt när man trycker dubbelt, ingen reaktion alls ibland - o s v.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-12-27 15:12

Det verkar som att det funkar bra en kort tid för mig

men en likadan omstart så funkar det bättre,

Senast redigerat 2011-12-27 15:24
  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-27 15:25

Märker ingen direkt skillnad på min iPod Touch 2G. Har dock aldrig upplevt några problem med knappen förr så..

En sak jag märkte av dock var att man kan få fram musikspelaren på skärmen utan att behöva gå in i själva iPod.en! Man väcker helt enkelt sin iPod/iPhone och ombeds då som vanligt dra fingret på skärmen horisontellt för att "låsa upp" den. Men man behöver alltså inte göra det utan man dubbelklickar istället bara på hemknappen och musikspelaren dyker då upp på. Behändigt!

Ursprungligen av iPilot:

Märker ingen direkt skillnad på min iPod Touch 2G. Har dock aldrig upplevt några problem med knappen förr så..

En sak jag märkte av dock var att man kan få fram musikspelaren på skärmen utan att behöva gå in i själva iPod.en! Man väcker helt enkelt sin iPod/iPhone och ombeds då som vanligt dra fingret på skärmen horisontellt för att "låsa upp" den. Men man behöver alltså inte göra det utan man dubbelklickar istället bara på hemknappen och musikspelaren dyker då upp på. Behändigt!

Hmm, det där kom väl redan i iOS 4...?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-27 16:39
Ursprungligen av Capeman:

Hmm, det där kom väl redan i iOS 4...?

Det är mycket möjligt, men det var något jag inte kände till och kom på i samband med kalibrering av Home-knappen. Tänkte mest att det eventuellt kunde upplysa någon mer som inte ännu kände till det

Ursprungligen av iPilot:

En sak jag märkte av dock var att man kan få fram musikspelaren på skärmen utan att behöva gå in i själva iPod.en!

Det är en gammal funktion. Den finns åtminstone sedan iPhone OS 3. Vet inte hur det var tidigare.

Håller jag nere knappen med en app uppe så kommer Röststyrning. Instruktionerna stämmer inte med mitt IRL.

Aha - nu fattar jag. Gjorde det...ingen skillnad för mig dock (har ibland seg respons).

Det låter bluff lång väg att en mekanisk kontakt skulle bli kalibrerad på detta vis.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-12-28 05:39

Bluff eller ej - min hemknapp fungerar betydligt bättre efter "kalibreringen" (jag hade samma symptom som Capeman innan kalibrering, nu fungerar knappen som den ska igen).

Tror inte på att det är kalibrering. Ja, jag känner också att responsen blir bättre när man dödat alla appar man har igång på detta vis.
Detta är dock som det alltid varit. Du "force-kill" en app vilket ger mer minne över till telefonen.

Har fungerat likadant sedan den första iphone men tillvägagångssättet var inte riktigt detsamma då.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-12-28 12:57

Helt sjukt. En tydlig förbättring för mig.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-12-28 13:05

En klar förbättring för mig, vad det än beror på...

Tror det är precis som illerG säger. Förbättringen lär försvinna med tiden igen...

Däremot fungerade det utmärkt att skruva bort bakstycket och trycka lite på baksidan av där knappen är monterad. Nu fungerar det som vore den ny igen. Frågan är väl dock hur länge det varar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-28 17:02

Jag har inte haft ofrivilliga dubbelklick på länge nu. Hoppas det håller i sig

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-28 22:09

Känns som att det funkade för mig. Var övertygad om att det var hårdvarufel på knappen, så håller tummarna att det håller i sig...

1
Bevaka tråden