Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake 3 för OS X?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-06-09 19:59

www.orangesmoothie.com det är osp, det kör alla som spelar q3! :eek:

Där är fpsen spärrade så ingen med 333fps ska kunna komma och dra av massa tyffa hopp!

Men alltså, fattar inte hur man kan spela sådär, helt jekla otwekat...

kan du inte lägga upp hans cfg så man kan få kolla på den?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-06-10 07:32

spelade just lite 2on2 ctf var snuskigt roligt!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-06-10 07:38

Här är min cfg företsen om nån vill kolla

Citat:

Skrevs ursprungligen av star-affinity
Här är en annan bild med lite mer polygoner plus en raket.
Då dras prestandan ned lite. Dock körs spelet i 1600 x 1200 med allt maxat...:eek:

Dum fråga kanske, men är det där på en Mac?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-06-10 08:28

ne de var ju på en pc sa han

  • Oregistrerad
  • 2003-06-24 15:07

Japp japp, nu skulle man bara ha en G5 Dual 2 Ghz så man kan fläska på max på allt och ändå få runt 350 FPS.

I a f, nu har uppdaterare släppts för Q3 för OSX och G4or.

http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=17355

Installerade, och har nu ca 56 FPS istället för 42 FPS som jag hade i gamla versionen som inte var Altivec-anpassad. Tackar vi för!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-06-24 21:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
Japp japp, nu skulle man bara ha en G5 Dual 2 Ghz så man kan fläska på max på allt och ändå få runt 350 FPS.

I a f, nu har uppdaterare släppts för Q3 för OSX och G4or.

http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=17355

Installerade, och har nu ca 56 FPS istället för 42 FPS som jag hade i gamla versionen som inte var Altivec-anpassad. Tackar vi för!

Du måste ju tweaka för de går ju inte att spela med 56fps

MATCH IDAG ANDERS!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-25 01:28

Ajdå, missade "idag", får bli en annan dag....

Nån som vet hur man ska få till en schysst tweak då? Man vill ju att det ska se snyggt ut, och 56 FPS duger gott till mig, även om jag gärna hade haft mer!

Kolla här för ett killer mod til Q3!

www.truecombat.com

Rekommenderas. inget för svaga hjärtan...:D

  • Oregistrerad
  • 2003-06-25 13:39

Som sagt installerade jag den nya versionen av Q3 som var G4-anpassad. Det gick snabbare, men det gick också... sämre. Hinner knappt spela en bana innan programmet kraschar. Nån som upplevt samma grej?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
Som sagt installerade jag den nya versionen av Q3 som var G4-anpassad. Det gick snabbare, men det gick också... sämre. Hinner knappt spela en bana innan programmet kraschar. Nån som upplevt samma grej?

Min rusar på så nej , jag har inte upplevt det du beskriver.
Vad jag däremot upplevt är en olust känsla när man blöder som f-n och har
1 kula kvar, samtidigt som det prasslar bakom hörnet ....;)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-25 17:04

Har nu testat att installera om hela spelet från början och sen direkt köra senaste uppdateraren (fanns det inte en uppdaterare där emellan?). Nu kunde jag spela i ca 10 minuter innan det kraschade....!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-06-26 10:13

Nån som är med på lite q3 ikväll?

Skulle vara kul att lira mot några macare

  • Oregistrerad
  • 2003-06-26 11:18

Jag kan nog kanske va sugen. Dock inte för sent, för jag ska gå upp 5 imorgon bitti.... Fast iofs, just det ja, mitt Quake är ju jättekonstigt nu! Ingen som har någon idé vad det kan va? Har ju testat att installera om det, men det kraschar ändå efter några minuter. Kiligt som satan!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
... Quake är ju jättekonstigt nu! Ingen som har någon idé vad det kan va? Har ju testat att installera om det, men det kraschar ändå efter några minuter. Kiligt som satan!

Har du tagit bort prefsfilerna i Application Support i hembiblioteket? Pröva det annars, det är lätt att glömma bort.

Har du också senaste uppdateringen? Det släpptes ett gäng buggfixade Altivec-uppdateringar på kort tid, så du kanske inte har den absolut senaste. Kolla på id:s egen slöa ftp-server om du är osäker.

Själv kör jag Quake3 nästan utan problem. Ljudet kan vara lite konstigt ibland. Totalt sett fick jag också en fps-ökning på runt 10.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-30 00:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Simonsj
Har du tagit bort prefsfilerna i Application Support i hembiblioteket? Pröva det annars, det är lätt att glömma bort.

Har du också senaste uppdateringen? Det släpptes ett gäng buggfixade Altivec-uppdateringar på kort tid, så du kanske inte har den absolut senaste. Kolla på id:s egen slöa ftp-server om du är osäker.

Själv kör jag Quake3 nästan utan problem. Ljudet kan vara lite konstigt ibland. Totalt sett fick jag också en fps-ökning på runt 10.

Exakt vilka prefsfiler är det som jag ska ta bort? Har inte full koll på den mappen märkte jag...

Sen lyckas jag inte komma in på FTPn, men det är väl bara att fortsätta testa!

Det finns en mapp som heter Quake3 i mappen Application Support i ditt bibliotek i hemmappen. Pröva att slänga Quake3-mappen (eller dra ut den på skrivbordet om du vill ha kvar den). Där ligger en drös olika inställningar för, tangenter, mods, quake och grejer. Kastar du den så "nollas" spelet och du får bland annat slå in koden igen och vilka tangenter du föredrar och använda under spelet med mera.

Det fungerar att klicka på ftp-länken i Camino, men inte i Safari. Jag tror att Apple har lite arbete kvar på sin webläsare...

Senast redigerat 2003-06-30 09:44
  • Oregistrerad
  • 2003-07-02 16:21

Jag slängde Quake 3-mappen i Application Support, men det hjälpte inte. Har dock inte fortfarande lyckats komma in på FTPn. I a f så verkar det som att spelet kraschar när det får mycket att tänka på. T ex kraschar det lättare om jag kör det i en högre upplösning, kraschar ofta när det skjuts mycket med raketer och plasma-vapnet...

Det är en sak, som jag ALLTID brukar påpeka (men glömde det i förra inlägget): Kolla att du inte har några konstiga tredjeparts systemhack installerade. De kan ställa till en del (jag vet av egen erfarenhet). Har du inte det så är i alla fall jag ställd.

Det kan väl inte vara något långsökt, som fragmenterad hårddisk eller dåligt med utrymme? Eller att du glömt dra över någon fil från uppdateringsmappen (ligger inte Quake3 i Applications måste du dra över filerna för hand, fast det hade du kanske koll på?).

Lycka till hur som helst. Synd att jag inte kunde hjälpa dig mer.

Bevaka tråden