Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela musik via Apple TV 2 på en Bowers & Wilkins Zeppelin Mini

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-12-30 21:44

Hej
Jag har köpt en Zeppelin mini och en apple tv som är kopplad till köksteven och min tanke var att kunna streama bild och video till teven via hdmi och ljud m h a airplay till Zeppelin mini. Inga problem med bild och ljud till teven men kan jag koppla in ljud till Zeppelin mini direkt för att kunna spela via airplay? Utgångarna på apple tv verkar vara hdmi, optiskt och en mikro-usb. Ingångarna på ZM är analog 3,5 mm och usb. Har provat med en mikro-usb till usb på ZM men får inget ljud, någon som vet om det går att lösa eller om jag måste köpa till en airport express?

• Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-12-31 10:07

Finns det inte analog rca-utgång? Koppla det med lämplig kabel till 3,5-ingång.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 13:19

Nej, bara på gamla AppleTV. MicroUSB är inte till för vanligt användande, enbart Återställning (eller jailbreak).

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-12-31 13:43

Skulle man kunna lösa det på något sätt genom att jailbreaka den? Sannolikt inte väl?

Ursprungligen av patrich:

Skulle man kunna lösa det på något sätt genom att jailbreaka den? Sannolikt inte väl?

Alldeles riktigt, lyckas man skapa en utgång som inte finns är det snarare tal om häxeri än jailbreak

Det finns omvandlare för optiskt till analog RCA på eBay för en billig penning, och tydligen även på Kjell & Co.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 14:29

Jag tror inte det. Det krävs ju någon typ av fysisk koppling som man kan styra med mjukvaran, och att få ut ljudet via USB tror jag inte går med nuvarande hårdvara.
AirportExpress är inte så dum annars, du kan ju använda den till att få ut musik från iTunes, Spotify osv....

Ska du alltid ha TV:n på så är ju ett alternativ att koppla ljudet från TV:n till din Zeppelin. Det brukar finnas minst en hörlursutgång och ibland en RCA. RCA är att föredra.

Nackdelen med denna lösning är ju att TV:n måste vara på och dra ström. Å andra sidan sparar du ju några hundralappar istället för att köpa en Toslink/RCA-adapter.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-12-31 15:18

Ja, jag hade väl tänkt slippa ha på teven eftersom jag har min musik och all övrig media på en macmini i ett annat rum så vill jag mest spela upp den musik som finns där på min Zeppelin. Tanken jag hade från början var att använda en apple-tv2 eftersom jag hade hört att den "ändå fungerar som en airport express avseende ljudutgången" men det borde jag nog kollat upp lite noggrannare... Jag har airport expresser i andra rum men hade tänkt att i köket har vi ändå en teve så det blir en cool lösning med både ljud och bild möjlighet. Tror att det lutar åt att ordna en sån där omvandlare men känns lite tråkigt.

1
Bevaka tråden