Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2012 ett snyggare årtal

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-01-01 13:04

Den grafiska bilden av "2012" är mycket snyggare än "2011" tycker jag.
Vad tycker ni?
Har ni några andra favoriter eller skräckexempel? Jag gillade tex aldrig 2006, det är öppet åt fel håll.

2002 är ju snyggt - palindrom, jämnt, kan delas till 1001 som även det är ett palindrom.

• Medlem
  • 2012-01-01 14:16

Jag menar endast hur det ser ut, inte några numerologiska finesser. Men visst.

Det blir än "viktigare" om man använder en font där vissa nummer ligger över/under andra (kan ej termen).

2036 känns som ett "fint" årtal.

Ursprungligen av LCR:

en font där vissa nummer ligger över/under andra (kan ej termen)

Gemena siffror

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-01 16:22

1961 är min favorit.

Ursprungligen av kenjon:

1961 är min favorit.

1967 ser bra ut, av diverse olika anledningar, men även grafiskt som denna tråd handlar om.

Jag hoppas att jag inte börjar skriva 2022 eller 2002 nu, för jag brukar alltid glömma någon siffra.

Håller med om att 2012 är snyggare än 2011. Blir lite bredare och inte så glest på slutet som två ettor.

Tja... Gör detta med 2012.

Ok, jag jobbar inte med typografi men hänger inte detta ihop med vilket typsnitt som du väljer? Kan man generellt säga att ett årtal är snyggare än ett annat? Och i sådana fall, varför?

vissa sifferpar/bokstavspar är snyggare än andra. Det är inte bara en typsnittsfråga. Och en ordbild som det ju även blir med siffror kan vara mer eller mindre snygg.
/m

Ursprungligen av martinator:

vissa sifferpar/bokstavspar är snyggare än andra. Det är inte bara en typsnittsfråga. Och en ordbild som det ju även blir med siffror kan vara mer eller mindre snygg.
/m

Samma sak gäller även språk, men nu börjar det bli lite OT...

1999 var väl grymt om något?

• Medlem
  • 2012-02-04 14:38
Ursprungligen av Björnström:

Mja, i mina ögon är det lite baktungt, som en 24-meterstradare med för liten hytt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-04 18:04
Ursprungligen av Björnström:

Var verkligen speciellt att invänta millienum skiftet Vilket Party. Jisses 12 år sedan . Var tog åren vägen ?

Prince 1999 på högsta volym hehehehehe...

År 99 däremot var helt fantastiskt

• Medlem
  • Härnösand
  • 2012-02-07 01:34

Ni har fel... 1971är det snyggaste årtalet.

nä, 1962 är ett vackert årtal, och råkar vara mitt födelseår.

O:-)

Tyckte denna var fräck, hur den använde siffror som blev "London". Svårläst, men fräck ändå.

1
Bevaka tråden