Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmadelning på iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag har iPhone 3gs med IOS 5 softwaren! Jag har kommit att upptäcka hemmadelning nu. Det är så att jag vill dela filmer via WIFI till min iphone via den hemmadelning. Jag har fösrökt att fixa det men fattar inte det, har letat efter information men hittar inte mkt.... Hjälp?:cool:

Har du följt instruktionerna hos Apple?
Apple - Support - Home Sharing

Ja! ska man ladda ner nåt elr vadå? förståd inte..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-04 18:45

Läs informationen via keptangs länk igen. Eller läs, för det låter inte som du har gjort det. Sen kan du återkomma med vilken del av förklaringen på sidan du inte förstår. Det är lättare att hjälpa dig när man vet vad som vållar bekymmer.

Ursprungligen av myfloodify:

Ja! ska man ladda ner nåt elr vadå? förståd inte..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-04 16:30

De enheter du ska använda för Hemmadelning, loggar du in på med samma AppleID, det är allt. Vad är det som inte funkar?

Jag har kollat runt lite på olika forum och där står det att man kan göra så mellan datorn och iPhonen. Men hur. Alltså hur delar man musiken, hur gör man så andra i hemmadelning ska se vad jag har?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-05 10:37

Personligen tycker jag inte hemmadelning till vare sig iPod, iPad eller iPhone fungerar speciellt bra, faktum är att det i sin nuvarande form är helt värdelöst - även i mitt LAN som bara består av Apple hårdvara. Det tar 1 minut att ansluta till bilioteket, väl ansluten kan iaf jag sällan spela någon musik eller film och det där med Covers/bildmaterial fungerar aldrig. Rätt tänkt, illa implementerat

Ursprungligen av FreddeB:

Personligen tycker jag inte hemmadelning till vare sig iPod, iPad eller iPhone fungerar speciellt bra, faktum är att det i sin nuvarande form är helt värdelöst - även i mitt LAN som bara består av Apple hårdvara. Det tar 1 minut att ansluta till bilioteket, väl ansluten kan iaf jag sällan spela någon musik eller film och det där med Covers/bildmaterial fungerar aldrig. Rätt tänkt, illa implementerat

Måhända det är värdelöst för dig då, eftersom du personligen upplever nåt knas med det. För mig är det inte alls värdelöst, för det "bara funkar" liksom. Kan inte ens minnas att det varit nåt strul alls med hemmadelningen värt att nämna.

Testade nu igen och allt funkar kalas att dela, musik covers filmer, mellan alla mina enheter. Och det tar inte mer än ca 10-20 s att ansluta, och då har jag över 1000 album i biblioteket.

Dr Tinnitus

Jag har också problem med Hemmadelning. Mitt iTunesbibliotek finns på en extern hårddisk ansluten till en Mac. Om jag ska spela upp musik från iPad så hinner hårddisken. Gå ner i varv medan låtarna spelas. Detta resulterar som minst i hack i uppspelningen, men ofta hoppar uppspelningen av okänd anledning helt sonika vidare till nästa låt på listan...

1
Bevaka tråden