Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som använder dynamisk DNS med AirPort Extremes inbyggda stöd?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har man uppkoppling hemma med DHCP, dvs dynamiskt ip-nummer, kan det vara smidigt att koppla ett domännamn via en tjänst för dynamisk DNS till ens IP-numret. Många använder DynDNS för detta men det finns även andra tjänster som No-IP, ChangeIP, Namecheap FreeDNS och FreeDNS.

Ett enkelt sätt att använda en sådan tjänst är att ha igång ett program på datorn som regelbundet kollar aktuellt IP-nummer och rapporterat till tjänsten. Men ännu smidigare är faktiskt att låta routern ta hand om detta automatiskt. Många routrar kommer med inbyggt stöd för just DynDNS.

Apples AirPort Extreme har dock inte stöd för DynDNS specifikt, men har stöd för "dynamiskt globalt värdnamn" enligt DNS Update-protokollet tillsammans med något som heter TSIG-säkerhet.

Köper man tjänsten Dyn Standard DNS finns det experimentellt stöd för AirPort Extreme (och Time Capsule).

Jag tänker mig att det borde gå mot andra tjänster än DynDNS (gärna fria sådana) och undrar därför om det finns någon här som använder detta inbyggda stöd i AirPort Extreme och vilken tjänst ni i så fall använder.

Ingen expert, men funkar inte detta?:

AirPort and Time Capsule with Dynamic DNS - Dyn

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ingen expert, men funkar inte detta?:

AirPort and Time Capsule with Dynamic DNS - Dyn

Du testade aldrig att klicka på länkarna i mitt inlägg ovan?

Ursprungligen av Adrian B:

Du testade aldrig att klicka på länkarna i mitt inlägg ovan?

Det gjorde jag inte :">

1
Bevaka tråden