Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bootcamp macbook pro - styrplattan kass - drivrutiner - windows7

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-10 20:15

Hej allesammans!

Installerade bootcamp och windows7 sp1 på min macbook pro idag och tyckte det lirade riktigt smutt. Efter att ha lagt några timmar på att installera mjukvara och uppdatera windows med hundratals säkerhetspatchar m.m. så har jag märkt att styrplattan fungerar uselt.
Den fryser på skärmen, den börjar scrolla, den tror jag högerklickar (två-fingerklick) och har sig. Är inte helt vass på det här men misstänker att alla patchar jag lade in skrev över bootcamps drivers..

När jag tittar på "mouse" i kontrollpanelen, på fliken "Hardware" så har jag två "devices". Den ena har "Location: on Apple Multitouch Mouse" och den andra "Location: Apple Multitouch".

Någon som vet om det är något man ska installera för att få till styrplattan att lira ordentligt?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-10 20:55

Har du lagt in drivrutinerna från din MaxOS X-installationsskiva efter att du installerade Windows?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-10 23:06

Jajjemän. och efteråt kördes alla windows-updates. Nu har jag köpt Lion och försöker lägga ut windows drivers på CD och ska prova köra in dem och se vad som händer. Wish me luck

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-05-29 22:58

Har precis installerat Bootcamp/W7 och det är ju inte mycket som fungerar som man vill. Suck!
Hur mycket mekande ska behövas för att tangentbord och touchpad ska fungera som man vill?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-06-07 14:07

Touchpaden fungerar sämre i windows, men problem med frysning och liknande som du nämner har jag aldrig varit med om.
Testat att göra rent den?

1
Bevaka tråden