Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4S håller inte laddningen i dockan/laddaren.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-12 19:37

Tycker min iPhone 4S beter sig märkligt. När jag satt den på laddning i dockan och den uppnått 100% (dvs ikonen har gått från blixten till stickkontakten) så börjar batterinivån att sjunka igen.

Detta beteende har jag inte noterat på tidigare iPhone-modeller jag haft.

Är detta normalt? Det är precis som om den går på batteridrift trots att laddaren sitter i...
Bifogar bild så ni förstår vad jag menar. Telefonen har alltså varit fulladdad 100% och den har inte tagits ut ur dockan.

Testat en hard reset, alt en återställning? Om inte, gör det.

Sedan kan jag minnas att flera har nämnt detta problem i ngn annan tråd (Med iPhone 4S).

Är det alltid så eller bara ibland?

edit: En återställning ska lösa det. Det är någon app som kraschar och startar om sig hela tiden.
info finns på Apples forum.

Senast redigerat 2012-01-12 19:57
  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-12 19:58

Vet inte riktigt eftersom jag inte låtit just denna 4S sitta kvar i dockan någon längre tid innan medan jag observerat batteriet.

Nu har den nått ner till 91% och faller... Detta kan väl inte vara riktigt.

Jag läste den andra tråden men det handlade ju bara om att den inte laddade fullt upp till 100%. Det gör min, men efter det så börjar nivån sjunka igen...

Ursprungligen av PutteSWE:

Vet inte riktigt eftersom jag inte låtit just denna 4S sitta kvar i dockan någon längre tid innan medan jag observerat batteriet.

Nu har den nått ner till 91% och faller... Detta kan väl inte vara riktigt.

Jag läste den andra tråden men det handlade ju bara om att den inte laddade fullt upp till 100%. Det gör min, men efter det så börjar nivån sjunka igen...

Har du testat det jag skrev i min första post?

• Medlem
  • International user
  • 2012-01-12 20:04
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du testat det jag skrev i min första post?

Nej jag upptäckte just felet. Får avvakta till helgen då jag har tid med återställning.

Skall titta på Apples Supportforum, tack för hjälpen!

Ursprungligen av PutteSWE:

Nej jag upptäckte just felet. Får avvakta till helgen då jag har tid med återställning.

Skall titta på Apples Supportforum, tack för hjälpen!

Hjälper det så får du gärna komma tillbaka och meddela, finns en chans att fler frågar

Uppdaterade min post ovan för ett par minuter sen, återställ telefonen.

1
Bevaka tråden