Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

får inte komma in på vårt wi-fi längre

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-16 19:04

Om detta problemet tjatats om innan, vänligen ta bort denna tråd och PM'a mig med länk till en sådan tråd.

För en veckan sen började tjejen gnälla om att hennes telefon inte längre kom in på vårt Wi-Fi här hemma. Hennes padda hade inga problem, inte heller min mac, min padda eller vår ATv2 hade problem. Det var bara hennes telefon. Igår fick min iPhone också spel. Alla andra enheter vi har här hemma funkar felfritt, men våra två telefoner funkar inte. Vi hittar nätverket och vi skriver in lösenordet. Då får vi tillbaka att det är fel lösenord.

Jag har testat att:
Starta om vår airport express
Starta om telefonerna
Byta lösenord på vårt wi-fi
Testat "glöm detta nätverk" på telefonen
Testat att helt återställa telefonenes nätverksinställningar

Sista utvägen antar jag är att köra en reset på airporten, men tänkte slippa konfa om den.

Tack på förhand!

Resetta routern.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-16 19:22
Ursprungligen av keptang:

Resetta routern.

Vet du eller gissar du på att detta kommer lösa problemet?

Ursprungligen av kladda:

Vet du eller gissar du på att detta kommer lösa problemet?

Du får väl prova? Prova byt kanal för det trådlösa först.

  • Medlem
  • 2012-01-16 21:09

Du har ju testat allt annat. Vad har du att förlora?

Om du går in i Airportverktyget, väljer din Airport Express och trycker på manuell inställning ("Manual Setup") kan du välja att exportera konfigurationen till en fil ("File" -> "Export Configuration File…"). Sen är det bara att återställa från den…

Jag brukar få en fråga om jag vill lägga tillbaka föregående inställningar när jag resettat min, så verktyget sparar nog undan konfigurationen någonstans själv….

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-16 22:22

Testa med att ha ett helt öppet nätverk, ingen kryptering, och se om det hjälper.
Du har väl inte åäö i krypteringslösenordet eller i nätverksnamnet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-16 22:46

jaja, ni har rätt, jag har testat allt annat. Kör en reset inatt nån gång..

Tack för alla svar!

1
Bevaka tråden