Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Eftersom iOS inte låter dej se filsystemet, så beror det på vad du vill komma åt.... filmer, dokument etc. Olika program kan komma åt olika delar av en hårddisk, men du ser inte hela hårddisken (inte utan jailbreak).
Med "Hemmadelning" påslaget i iTunes och iOS5 i din iPhone/iPad etc så kan du se material som ligger på iTunesdatorn.
Funkar finfint, minimalt med strul.
Använd iFlicks för att konvertera filerna och lägga in dem i iTunes.
Har man en Apple TV kan man strömma FRÅN iPhone till ATV2.. rktigt kul.
Rättar mig själv. Jag tror inte du kan koppla upp dig direkt mot en extern HD/NAS-lösning men att du kan koppla upp dig mot datorn den i sin tur är ansluten mot....
I övrigt är jag lika nyfiken som keptang; hur funkar den?
Den sitter via usb på en airport extreme. Problemet blir att när jag kör hemmadelning så vill inte iPhonen spela de spår som ligger trådlöst, så det bästa vore ju om jag kunde koppla direkt till hårddisken, dvs inte via datorn. I annat fall finns det ju ingen vits att använda telefonen. Då är ju datorn ändå på...
Nej, iPhone kan inte koppla direkt till en hårddisk. Kör du Hemmadelning måste en dator med iTunes vara igång. Eller något annat program som kan strömma till iPhone.
@kenjon ok. tack för svar. hur får jag musiken att låta på iPhonen då? som jag ser det kan jag bara välja mellan att spela låten på datorn eller på de trådlösa högtalarna som är kopplade till en airport express?
@goflorp, ja det är ett bra alternativ, kör det också, men än så länge har inte spotify allt man vill lyssna på, stora delar av musiksamlingen finns inte där än, då är det hårddisken som gäller
Slå på Hemmadelning på din dator med iTunesmusiken, och på iPhonen (Inställningar - Musik) med samma AppleID. Då ser du spellistan från datorn i iPhonen, och kan köra all musik där.
Slå på Hemmadelning på din dator med iTunesmusiken, och på iPhonen (Inställningar - Musik) med samma AppleID. Då ser du spellistan från datorn i iPhonen, och kan köra all musik där.
tack! nu har jag installerat och det funkar. nu kommer jag åt hårddisken lysande. kan ju inte se filmfilerna eftersom de inte är rätt format, men när jag fixat det kommer det funka som jag tänkte. kanon