Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tweak för att inte skärmen ska tändas vid inkommande meddelande etc?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-17 21:38

Gjorde en liten mod på min iPhone igår;

Nu kommer dock ett "problem". Förut har jag vänt luren neråt på natten för att slippa väckas av att skärmen tänds vid notifikationer etc. Eftersom den här loggan lyser konstant vid laddning så får jag söka andra vägar. Någon som vet om en tweak på Cydia som gör så att skärmen inte tänder sig vid meddelanden, mail, notiser etc?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-17 22:25

Popup Blocker gör det du vill

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-17 22:29
Ursprungligen av FreddeB:

Popup Blocker gör det du vill

Tack, det ska undersökas!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-17 23:53

Tänk bara på att om du kör 5.0.1 och LockInfo så behöver du installera Popup/Lockinfo versionerna från skaparens/David Ashmans Beta-repo

http://apt.dba-technologies.com/beta/

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-01-20 20:14

Stäng av telefonen på natten

Stäng av notifikationer för låsskärmen.

Ursprungligen av CEk:

Gjorde en liten mod på min iPhone igår;
[ATTACH="CONFIG"]31694[/ATTACH]

Nu kommer dock ett "problem". Förut har jag vänt luren neråt på natten för att slippa väckas av att skärmen tänds vid notifikationer etc. Eftersom den här loggan lyser konstant vid laddning så får jag söka andra vägar. Någon som vet om en tweak på Cydia som gör så att skärmen inte tänder sig vid meddelanden, mail, notiser etc?

Hur fick du den att lysa?

Ursprungligen av kitesurf:

Det fanns ett tredjepartsbakstycke med genomskinlig logga och nån sorts LED som man hakar fast nånstans där det finns ström.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-22 03:01

Beställde den från Hong Kong. En liten LED-skärmn som ligger bakom ett bakstycke med genomskinlig logga. En kabel som ska fästas på en liten kontakt bakom skärmkontakterna, den andra är jord så den skruvar man fast i en skruv bara. Lite pillande men klart värt det! Hörde att Apple var där med pekpinnen så de inte får tillverka fler nu.

Ursprungligen av kitesurf:

Du kan ju enkelt stänga av notiser innan du går o lägger dig o sen sätta på när du vaknar!

1
Bevaka tråden