Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar man ett tillägg till XBMC på Apple TV 2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ingen aning om hur jag ska få den från imacen till atv:n. Någon som har en idé?

Edit:
Det aktuella tillägget heter Sports Devil. Det framgår inte av trådens nya rubrik. Den nya rubriken är tydligare, men också lite mer allmän. För installationsprincipen lär ju vara samma för alla tillägg, och då behöver inte tråden vara inriktad på ett enda tillägg.
/Mod

Senast redigerat 2012-01-20 13:59

Du får lämna mer information.
Vilken Apple TV: 1 eller 2?
Är den jailbreakad?

Vad är Sports Devil? Är det en widget i din iMac kan du inte bara ta över den till en ATV, den kör inte samma system.

Efter lite googlande så tror jag att det handlar om en plugin/add-on till XBMC.

Då borde den här trådens rubrik i stället vara:
Hur installerar man ett tillägg till XBMC på en jailbreakad Apple TV 2?

Och i så fall så är här en sökning som kanske kan vara till hjälp:
apple tv xbmc addon install - Sök på Google

@Suddigummi - Det är en 2:a. Ja det är den. Sports Devil är en video add on för att visa live sport

@Jesper - Ja så kanske tråden borde ha hetat, ja ska kolla länken, tack!

Rubriken ändrad. Tänk på att lämna så mycket information som möjligt redan i första inlägget, och sätt en tydlig rubrik som talar om vad tråden handlar om.

/Mod

Nej jag blir fan helt galen, det här går inte alls bra. Nu får jag äntligen in add on mapparna i min home folder, men när jag klickar på mapparna som innehåller zip filerna för add-on så hittar inte atv:n dem, utan de verkar vara tommmar! arrrghhh!

Okej! sådär ja.... fan äntligen! Jag ska fan skriva en guide om det här, för nu har jag gått igenom alla problemen som man kan få tror jag..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-21 10:58

Ja, gör gärna det! Men utelämna alla svordomar då

1
Bevaka tråden