Skattetabeller för hela sverige med en liten sökfuktion för kommun finns i programmet. Myndighetsrapporter som tex lönespecifikationer till den anställde, skattedeklaration och kontrolluppgifter finns också med. Om det finns flera sådana rapporter som skall lämnas har jag inte kommit i kontakt med dem ännu. Tänker du möjligtvis på försäkringskassan?
Bostadsförmån och övriga förmåner finns det stöd för men inte vissa speciella sådana som tex bilförmån. Man kan beräkna det på annorstäders och fylla i det i övriga förmåner. Skatteverket har tex beräkningsfunktioner och tabeller för olika bilmodeller.
Vad gäller semestrar, sjukdagar och sådant så har jag som egen företagare liten användning för det. "Semester", vad är det liksom? Så det finns inte.
Men det finns en generell ruta man kan skriva lite vad man vill i, den texten hamnar på lönespecifikationen sedan.
Detta är alltså en gratislösning, jag har inte lagt allt mitt krut på den för att den skall tävla mot och jämföras med kommersiella lösningar som kostar pengar. Det är ett försök att hjälpa egna företagare att slippa en del av allt krångel.
Men jag har ju utvecklat den själv, så om någon är villig att ge mig en säck med pengar så kan övriga funktioner läggas till. På samma sätt som det finns en BAS-kontoplan för bokföring så finns det en ungefärligen motsvarande "kontoplan" för lönespecifikationer, där vissa saker (sjuklön, förmån, karensdagar, vård av sjukt barn, fackföreningsavgift osv osv) skall ha vissa koder och benämningar. Inte så svårt egentligen.
I de andra trådarna hittar du resten av alla löneprogram som finns.