Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till filmer, tv-serier som XBMC "missar"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-24 10:02

Hej, har precis kört in senaste XBMC och kört in mina filmer och teveserier där, men den "hittar" inte alla (visst jag kommer åt dom via files men...). Finns det något sätt man kan lägga in dessa manuellt?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2012-01-24 20:47
Ursprungligen av Qonos:

Hej, har precis kört in senaste XBMC och kört in mina filmer och teveserier där, men den "hittar" inte alla (visst jag kommer åt dom via files men...). Finns det något sätt man kan lägga in dessa manuellt?

Har samma problem.Skulle uppskatta förslag på lösning

Går det inte bara att ställa sig på filen, hålla inne "Menu" tills menyn visar sig och välja "Avsnittsinformation" och sen "Uppdatera"? Då borde den lägga in sig i biblioteket.
Gör jag så på ATV:n laddar den automatiskt info om avsnittet.

• Medlem
  • Lund
  • 2012-01-24 22:42

Eller markera filen och hålla inne mittknappen, då söker den efter info för din film/tv-serie.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-25 09:40

alright, tack ska testas ikväll!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2012-01-25 10:09

Dom ligger ju under Files, men inte under Filmer. Hur får jag dom till Filmer? Är det genom att "markera filen och hålla inne mittknappen, då söker den efter info för din film/tv-serie"

Måste du inte ha en katalogstruktur för att den ska identifera TV programmen och filmer?

Ska erkänna att jag har mest TV-serier och inte filmer så jag kan vara ute och totalcykla.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-26 10:57

Fungera klockrent, fast jag ändra i slutändan katalogstrukturen istället så de hittade automagiskt.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2012-01-27 14:05

Hur ändrade du då? Vad menas med Katalogstruktur? Jag kan ju erkänna att jag inte alls hittar samband mellan vilka som funkar och inte

• Medlem
  • Lund
  • 2012-01-27 21:24
Ursprungligen av McBirt:

Hur ändrade du då? Vad menas med Katalogstruktur? Jag kan ju erkänna att jag inte alls hittar samband mellan vilka som funkar och inte

Japp, du väljer ju vilket innehåll din källa har. Låt oss säga att du har lagt till en mapp som heter "Filmer" om du väljer att innehållet i den är filmer så lägger dom sig automatiskt i Filmer i huvudmenyn när du söker efter nytt innehåll.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-30 13:35
Ursprungligen av McBirt:

ändrade namnen på katalogerna så de endast blev teve seriens titel och inte en massa annat. då svalde xbmc de direkt (eller ja alla utom en där filerna i sig verkar vara problemet)

• Medlem
  • Lund
  • 2012-01-27 21:20

Den ska hitta de även om du inte har filmerna i katalogstruktur.
Det finns även ett tillägg som söker automatiskt efter uppdateringar i ditt bibliotek.
Kommer inte ihåg exakt vad det heter eftersom jag inte är hemma, men något i stil med "XBMC library auto update". I det kan du ställa in en tidsintervall för hur ofta den ska uppdatera.

1
Bevaka tråden