Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay - ett fel uppstod vid anslutning till fjärrhögtalaren

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla.

Får väl be om ursäkt för att jag använder PC men jag ska snart byta och mitt problem är Applerelaterat. Hoppas också att mitt inlägg hamnat på rätt ställe annars får ni gärna flytta på det.

Jag har en receiver, Marantz SR7005, och jag har skaffat en Airplay-licens till den och i början fungerade allt utmärkt. Jag kunde spela upp musik via iTunes på min dator och få ut ljudet till musikanläggningen i rummet bredvid. Och när jag senare skaffade en iPad kunde jag via appen Remote styra uppspelningen via den. Supersmidigt!

Men nu på senare tid får jag följande felmeddelande: "ett fel uppstod vid anslutning till fjärrhögtalaren "Marantz [SR7005]" Ett okänt fel uppstod (-15000" Där Marantz [SR7005] alltså är min receiver där Airplay är installerat. Ibland fungerar det men för det mesta inte. Jag har sökt och funnit att andra fått samma felmeddelande men i andra konfigurationer. Någon som vet vad felet beror på? En stor anledning till att jag köpte den receivern var just Airplay så det känns väldigt snopet att det inte fungerar. Jag vet inte vart jag ska vända mig med mina frågor. Men kanske någon här vet vad som är fel. Har senaste versionen av iTunes och det har som sagt fungerat i perioder.

Många tack på förhand!

//Lars

Här får man inte mycket till hjälp men det är väl för att jag kör PC Men problemet är löst så inlägget är inte längre aktuellt.

Felet var nog att du bad om ursäkt till att börja med, varför?
Hur löstes problemet?

Har drabbats av samma problem när jag ska anlsuta till min Airplay-enhet. Hur löste du det?

1
Bevaka tråden