Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga ikoner i Springboard

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ibland får jag dessa konstiga ikoner på på springboard och de försvinner efter en respring.
http://dl.dropbox.com/u/30289280/IMG_0020.PNG

först trodde jag att det hade med jailbreaket absinthe (då det först endast dök upp på min ipad2 med ios 5.0.1)
men nu har jag även fått samma problem på min iphone 4 (även den med ios 5.0.1) men jailbreakat med corona.

någon som vet vad det beror på och hur jag löser det?

Jailbreaka om.

har provat det och det hjälpte inte. börjar fundera på om det är någon app eller tweak som ställer till det. men inte lyckats komma på om så kan vara fallet heller..

edit: och som jag sa tidigare så är det två helt olika jailbreak på två helt olika devices, så tvivlar starkt på att det har med jailbreaket att göra.

Senast redigerat 2012-01-31 22:07
Ursprungligen av tqila:

har provat det och det hjälpte inte. börjar fundera på om det är någon app eller tweak som ställer till det. men inte lyckats komma på om så kan vara fallet heller..

edit: och som jag sa tidigare så är det två helt olika jailbreak på två helt olika devices, så tvivlar starkt på att det har med jailbreaket att göra.

Då är det troligtvis som du säger att det är någon app eller tweak som kaikar till det. Sopa en av enheterna rena och jailbreaka om. Installera sedan en tweak/app i taget och installera först nästa efter en eller flera dagar. När den kaikar ur igen så vet du vilken app eller tweak du installerade senast som orsakade problemet.

• Medlem
  • Boden
  • 2012-01-31 22:57

Fått samma som du på både iPhone 4 och iPad 2! Det är mest troligt bara nåt fel som blivit då man gjort en respring då det är efter det dom kommer fram! Men en till respring tar ju bort dom så inget som stör mig iallafall. Nåt man helt enkelt kan & får leva med

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-01 10:11
Ursprungligen av Fezze:

Fått samma som du på både iPhone 4 och iPad 2! Det är mest troligt bara nåt fel som blivit då man gjort en respring då det är efter det dom kommer fram! Men en till respring tar ju bort dom så inget som stör mig iallafall. Nåt man helt enkelt kan & får leva med

Samma här.. Inget som stör dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-01 13:47

Göm dem i en folder så ska problemet vara löst, iaf visuellt OCD-mässigt

Skönt att jag inte är ensam :E
Men får leva med det tillsvidare då.

Tror dock det är sbsettings eller icaughtu som spökade till det. Men bara en vild gissning. Har ni något av dem installerade också?

• Medlem
  • Boden
  • 2012-02-01 18:29

Har sbsettings, men inte icaughtu

1
Bevaka tråden