Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt iPhoto-bibliotek men bildströmmen fyller min lokala disk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har flyttat min iPhoto library från bilder-mappen på min macbook till min server istället.

jag har sedan importerat bilder till iphoto (ca 25gb)

när detta var klart så kollade jag storleken på iphoto library mappen på servern och den var mycket riktigt ca 25gb.

så fort importen var klar så började den synca mot bildströmmen som det ska göra.

dock såg jag då att hårddisken på macbooken började bli mer och mer full under tiden tills den till slut blev så full så jag fick varningsmeddelande och var tvungen att rensa disken på lite random grejjer för att få mer utrymme.

iphoto håller i skrivande stund fortfarande på att synca mot bildströmmen och jag ser fortfarande att den lokala disken blir mer och mer full.

så min fråga är alltså, hur kommer det sig att den lokala disken blir fylld när jag syncar mot bildströmmen när iphoto library ligger på servern? (jag har alltså ingen iphoto library under bilder-mappen på macbooken längre)

Kan det helt enkelt vara temporära filer som skapas under själva synkningen? Kolla och se vad som händer när den synkat klart.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-03 12:01
Ursprungligen av pmarriott:

Kan det helt enkelt vara temporära filer som skapas under själva synkningen? Kolla och se vad som händer när den synkat klart.

Det lär vara så och denna platsen ska ha frigjorts när synken är klar.

1
Bevaka tråden