Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule död efter 18 månader

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-30 09:30
Ursprungligen av daft:

Nu gav min TC upp. Den levde i cirka 26 månader, köpt i feb 08. Nån idé att ens kontakta Apple om det?

Det är bra att prova. Det brukar vara lättare att få den utbytt om du har en annan produkt från apple som har Apple care. Kan vara köpt vid ett annat tillfälle.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-05-30 10:27
Ursprungligen av daft:

Nu gav min TC upp. Den levde i cirka 26 månader, köpt i feb 08. Nån idé att ens kontakta Apple om det?

Min var mer än 2 år när det gick sönder och jag fick en ny. De gick på serienumret. Apple skickade ut en ny och jag fick skicka tillbaks min i samma förpackning. Otroligt smidigt.

Funderar på att köpa en V3 idag, vågar jag? Gäller det här problemet alla versioner eller bara V1? (v3, 1Tb )

//Stefan

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-06-13 09:59

Köp en AirPort extreme + en extern HD istället!

Då slipper du skriva i den här tråden igen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-12 09:58

Nu har Apple gått ut med info om reparationer och ersättning för trasiga TC. Kolla här: Time Capsule: Slås inte på

Synd bara att jag har demonterat min TC och monterat in den i en dator. Frågan är om man kan få ersättning för den bara genom att visa upp ett kvitto? Nån som vet?

Ursprungligen av foxcat:

Nu har Apple gått ut med info om reparationer och ersättning för trasiga TC. Kolla här: Time Capsule: Slås inte på

Min TC dog också förra veckan!

Inlife på Sveavägen säger att den inte kan repareras. Jag har oturen att ha ett serienummer xx817xxxxxx som då faller utanför Apples officiellt dåliga TC ( XX807XXXXXX - XX814XXXXXX ).

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-05 13:49
Ursprungligen av anders5737:

Min TC dog också förra veckan!

Inlife på Sveavägen säger att den inte kan repareras. Jag har oturen att ha ett serienummer xx817xxxxxx som då faller utanför Apples officiellt dåliga TC ( XX807XXXXXX - XX814XXXXXX ).

Du får väl reklamera den om du är inom 3-årsgränsen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-12 10:07

Och jag har öppnat min för att komma åt hårddisken... klurigt det här. Får försöka höra av mig iaf och se vad som gäller.

Kondingarna på nätaggregatet är iaf pajj... dom är svullna och läcker. man tycker ju att det borde räcka som bevis på att man själv inte har pajjat den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 17:12

Får sälla mig till denna tragiska skara.
Min dog inatt efter ha blivit installerad 17 December 2010.

Mitt serienummer ligger utanför dom offentliga.

Har nån en e-postadress till reklamationsfolket?

/mattis

Råkade jag ut för samma sak nu? Den lyser orange i 20 sekunder vid start, sedan händer absolut ingenting.

Serienummer XX820XXXXXX, köpt i augusti 2008.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-21 19:31

Japp, där dog min, inköpt 31/7 - 2009. Nätdelen verkar vara paj. Garantin är ju utgången men det verkar ju ändå vara ett fabrikationsfel. Hur många av er har lyckats reklamera och få en ersättningsprodukt, trots att garantin är utgången? Finns det någon e-postadress man kan kontakta Apple support?

Ursprungligen av hkim:

Japp, där dog min, inköpt 31/7 - 2009. Nätdelen verkar vara paj. Garantin är ju utgången men det verkar ju ändå vara ett fabrikationsfel. Hur många av er har lyckats reklamera och få en ersättningsprodukt, trots att garantin är utgången? Finns det någon e-postadress man kan kontakta Apple support?

Jag har inte haft problem med att reklamera min mbp, men det gick nog så lätt som det gjorde då det var tydligt (synligt fel). Jag har inte hittat ngn mailadress, utan jag rekommenderar dig att ringa istället.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-03 10:01

Jaha. Så dog min. Min höll dock i två år. Som tur är hade jag Apple Care.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-09 14:52
Ursprungligen av gunek:

Jaha. Så dog min. Min höll dock i två år. Som tur är hade jag Apple Care.

Fick en ny idag. Skönt med AppleCare. Nu får se hur länge den här vill vara med...

Gäller detta alla TC även dom nyaste generationen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 12:02
Ursprungligen av chargerhell:

Gäller detta alla TC även dom nyaste generationen?

Hittar inte sidan nu men det ska vara enheter med serienummer mellan XX807XXXXXX - XX814XXXXXX

Om någon vill sälja sin trasiga Time capsule billigt så skicka ett mail till mig billy (at) beeimages (punkt ) se

Bevaka tråden