Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Kan inte ansluta till iTunes Store"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mariefred
  • 2012-02-05 21:04

Hej!

Har en iPad 2 med iOS 5.0.1, jailbreakad med Absinthe.

Nu har det dock uppstått lite problem. Varje gång jag ska ladda ner en app eller uppdatera från App Store får jag felmeddelandet som jag beskriver i rubriken "Kan inte ansluta till iTunes Store".

Detta har dock fungerat tidigare under jailbreak-tiden så har kanske inte något med detta att göra? Oerhört störande i alla fall, är helt låst nu, om man nu kan bli mer inlåst i Apples värld :)? Hur löser man detta? Ska jag ta bort jailbreaket?

Har för övrigt avinstallerat samtliga appar som ev. skulle kunna ha varit anledningen till detta problem, dock utan resultat.

Jag kan surfa runt på App Store och söka efter specifika appar och se den detaljerade informationen för dessa men som sagt, det går ej att ladda ner nya eller uppdatera befintliga appar.

Dessutom vill App Store i många fall ha mitt lösenord till kontot varje gång jag öppnar just appen "App Store", märkligt.

Senast redigerat 2012-02-05 22:44
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-05 22:45

Provat att logga ur och in igen under Inställningar - Affär?

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2012-02-05 23:29
Ursprungligen av kenjon:

Provat att logga ur och in igen under Inställningar - Affär?

Ja, jag har loggat ur och in på alla ställen jag funnit, även återställt alla nätverksinställningar under "Allmänt". Därefter även återställt samtliga inställningar, blåst rent den helt men behållit själva innehållet. Första gången jag haft ett rejält problem med en produkt som marknadsförs med frasen; "It just works".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-06 11:18

nox, det är flera som har samma problem just nu och det är inte relaterat till ditt ev. jailbreak. Följande verkar lösa ditt problem

Open the terminal and clear the cache (log out of iTunes first). Issue the following command:

dscacheutil -flushcache

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-11 20:10

Direkt på paddan via MobileTerminal eller?

Ursprungligen av FreddeB:

nox, det är flera som har samma problem just nu och det är inte relaterat till ditt ev. jailbreak. Följande verkar lösa ditt problem

Open the terminal and clear the cache (log out of iTunes first). Issue the following command:

dscacheutil -flushcache

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-11 21:17

typ på Macen

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2012-02-12 22:36

Har ingen Mac så din lösning hjälper mig tyvärr inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-13 19:48

I Windows startar du cmd.exe och skriver

ipconfig /flushdns

sedan Enter

1
Bevaka tråden