Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri läcktes innan release, eller är idén snodd ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om ni har sett JanMichaelCarts videos på youtube där han visar siri innan iPhone 4s hade släppts. Kolla uppladdningsdatumet!! Ganska otroligt. Antigen arbetar han på Apple eller så har Apple tagit hans idé. Vad tror ni? Det är ju dessutom nästan identisk design.

Men och andra sidan så är det osannolikt att de hade kunnat utveckla Siri under så kort tid. Hur som helst så är han sjukt duktig. Kolla in hans andra videos han har många bra ideér

Siri Videon:
iOS 5 Assistant - YouTube

Andra concept videor han har gjort:
iMessage for Mac OS X Lion - YouTube
iOS 5 Concept Faster App Switching - YouTube
iOS 5 Concept Dynamic Icons - YouTube

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 22:29

Han blev själv projektanställd precis strax innan och det har redan varit snack om just att Apple tog nästan allt rakt av. Tror tyvärr att han inte jobbar kvar där men otroligt smart idé som Apple försökt lösa

Så - att ta fram Siri var något man klämmer till med på några veckor eller ett par månader :-D.

Var inte Siri en produkt av ett företag som Apple köpte, och fanns inte Siri i ett tidigt skede att köpa som App till ett antal olika smartphones?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-09 08:26
Ursprungligen av pmarriott:

Var inte Siri en produkt av ett företag som Apple köpte, och fanns inte Siri i ett tidigt skede att köpa som App till ett antal olika smartphones?

Jo, BREAKING NEWS: Siri bought by Apple

Jag tror att ganska många skulle kunnat gissa hur nya röstassistanten skulle styras i en iPhone - hur knapptryckningar etc skulle kunna se ut. Det finns ju inte speciellt många sätt att göra på - det är ju en Apple-manick :-D. Jag har sett mycket grymmare förutsägningar i mina dagar :-).
Jag fattar faktiskt ingenting av denna tråd. Ärligt. Var finns det speciella/unika? Vad missar jag.

Ideén fanns ju sedan tidigare men designen och ljudeffekterna är exakt lika.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-09 08:46

iPhone innan 4S och Siri har ju också röststyrning som fungerar på ungefär samma sätt (vad gäller knapptryckningar och så). Fanns ju minst två år innan Siri. Även om den klarar väldigt mycket mindre. Fast till skillnad från Siri så "klarade" den ju svenska.

1
Bevaka tråden