Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen bytt från Android till iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-08 11:20

Äntligen har jag efter lite velande fram och tillbaka bytt till en iPhone 4S.
Jag har haft en HTC Desire i snart två år och den har funkat bra från och till, på senare tid mer från än till. Dock har antalet appar till Android ökat rejält det senaste halvåret.
Jag har funderat ett tag om jag skulle välja Nokia Lumia 800 eller iPhone 4S, och till slut blev det en 4S. Än så länge ångrar jag inget, men så har den bara varit igång ca 15 h ;).

Många jag pratat med som bytt till en 4/4S har haft problem med att alla kontakter försvunnit iom att man får nytt SIM-kort. Min fru fick t.ex. sitta och knappa in alla sina kontakter för hand när hon bytte till sin iPhone 4 för ett drygt år sedan.
Jag var lite ångestfylld inför detta, men tänkte att det måste finnas en smidig lösning, och det fanns det! Jag kopierade alla mina kontakter från min Desire till skrivbordet på min iMac, kopierade in de i Adressboken, startade iCloud på datorn, startade iPhonen, valde att aktivera iCloud i telefonen och vips så var alla kontakter på plats igen! Kan man annat än älska hur Apple löser problemen åt en.

Dessutom vid köp av ny iPhone/iPad i framtiden kommer du endast behöva knacka in ett lösenord för ditt iCloud konto och vips allt tillbaka.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-09 08:21

Satt igår och gick igenom mina kontakter.
Android och iOS använder inte riktigt samma system för namnhanteringen, så att alla namn var Efternamn, Förnamn istället för tvärt om. Det var en fröjd att sitta med Adressboken och ändra kontakterna där och samtidigt se hur de automatiskt ändrades på telefonen så fort man tryckte "Klar".

Ursprungligen av AndyK:

Satt igår och gick igenom mina kontakter.
Android och iOS använder inte riktigt samma system för namnhanteringen, så att alla namn var Efternamn, Förnamn istället för tvärt om. Det var en fröjd att sitta med Adressboken och ändra kontakterna där och samtidigt se hur de automatiskt ändrades på telefonen så fort man tryckte "Klar".

Detta finns en inställning för. Som du nämner det är default i iPhone, du ändrar här:
Inställningar -> E-post, kontakter, kalendrar -> Kontakter

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-09 19:43

Jo, jag vet. Men både för- och efternamn låg som förnamn, men i omvänd ordning. Därför fick jag fixa till det manuellt.

Välkommen ombord.

Welcome to the sunny side - we have cookies too....

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-02-27 13:58

Du hade väl ett google-konto till din android? Så synca det till adressboken eller direkt till iphonen hade väl varit ännu lättare?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-27 14:02
Ursprungligen av Json_81:

Du hade väl ett google-konto till din android? Så synca det till adressboken eller direkt till iphonen hade väl varit ännu lättare?

Hade inga kontakter på mitt Google-konto.

1
Bevaka tråden