I dagsläget tar jag ut musiken ur min dator med en kabel inkopplad i hörlursuttaget. Denna kabel är sedan skarvad några gånger för att räcka de tio meterna till stereon på andra sidan av rummet(vill inte ha kablar tvärs över golvet). Det är således 3.5mm hörlurspropp i ena änden o RCA i den andra som kopplar till stereon.
Ibland kör jag även itunes, radio o Spotify ut i stereon genom att docka min iPod Touch. Dockan är kopplad till stereon. Nackdelen då är att jag inte har någon fjärrkontroll e-som Touch'en är fjärr o jag förlorar möjligheten att soffsurfa.
Jag har en Airport Express i köket men den används inte fn e-som det visade sig att de högtalarna jag skulle ha där behöver repareras.
Alternativen jag ser framför mig för att få ut bra eller förhoppningsvis bättre ljud är således följande:
1. Fortsätta som nu,
2. Skaffa en D/A omvandlare o ta ut ljudet ur USB'n samt koppla på en ny bättre 10 meters RCA kabel mellan dator o stereo,
3. Sätta Expressen vid stereon, dra en 3.5mm->RCA mellan denna o stereon samt skicka över musiken från datorn via min Airport Extreme som finns i samma rum. iMac'en är kabelansluten till min Extreme.
Tips, råd, synpunkter...?