Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud symbolen har försvunnit från Finders sidofält

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 13:06

Tidigare låg symbolen för mitt Icloud i sidofältet. Där man har sina favoritmappar.
iCloud finns inte längre där och jag har förgäves letat överallt hur man ska få tillbaka den.
Det var oerhört praktisk för man kunde bara dra sina dokument dit och sen fanns de på alla
mina enheter.

Någon som vet något om detta.

Jag har aldrig haft iCloud där. Jag antar att du menar i sidofältet i Finder? Skulle förvisso vara smidigt med en sådan där.

Men...iCloud är väl bara en inställningsmodul i en Mac? Något iCloud-program finns väl inte? Sidofält med favoritmappar förresten? Vad är det?
Enda sättet "att gå till" iCloud för mig är en browser och www.icloud.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 15:36

Zimmerman

gå till Finder/inställningar/sidofält

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-08 16:48

Moln-symbolen finns för Back to My Mac. Men är det samma sak som iCloud?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 19:18

rättelse: Tidigare låg symbolen för mitt Icloud i sidofältet. EJ symbol. utan namnet "iCloud"

Ursprungligen av jannep:

rättelse: Tidigare låg symbolen för mitt Icloud i sidofältet. EJ symbol. utan namnet "iCloud"

Jag ställer mig precis lika frågande som Zimmerman här ovan. Det finns väl ingenting i iCloud som kan nås via Finder?

Är du säker på att det inte är iDisk (dvs den gamla "moln-lagringen" som fanns i MobileMe) du menar?

Nej, inget iCloud i sidofältet kan väljas i inställningar. När detta gick - vad hände då när man klickade på det? Hur hamnar man i iCloud utan att använda webbläsare och program (iPhoto, Aperture, etc)? Vad ska man göra där? Har inte Apple stängt allt som liknar DropBox-funktion? Har verkligen iCloud kunnat nås via Finder? Någonsin? Hur så det ut?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 20:04

NIX det var inte iDisk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 20:03

iCloud fanns i sidofältet. Fungerade som vanlig mapp. Man drog de filer man ville skulle till iCloud. Och sen kunde jag skriva i filen (Pages)
från en annan dator eller från iPhone. Sen kunde jag gå tillbaka och öppna iCloud från sidofältet och enkelt dra filen till skrivbordet.
Sant jag drömmer inte.

Det var inte genvägen till mobile documents som du lagt ut där?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-09 10:54

Helt rätt, det var mobile dokuments men tyvärr har jag lyckats radera innehållet i den mappen.
Och vet inte hur att återställa det.

Min - och tydligen väääldigt många om man kollar på nätet - Mobile Documents är alltid tom - synkar inte alls mot iCloud längre. Jag har docs uppe i molnet och dom ses i iPhone, men inte i någon av alla Macar jag använder. Jag tror att Apple har ett stooort problem med synkning till Macar just nu.

(jo, jag har gjort allt rätt på alla burkar och gjort om allt många gånger)

• Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-02-09 11:14
Ursprungligen av pmarriott:

Det var inte genvägen till mobile documents som du lagt ut där?

Skulle också gissa på det. För er som inte sett det läs här: http://www.macstories.net/tutorials/use-mobil...

Har du hemmahackat för att få dit genvägen? Kanske försvann när du uppdaterade till 10.7.3?

För att få dit en genväg till Mobile Documents i sidofältet i finder är det bara att dra mappen dit. Du hittar Mobile documents under /library/

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-09 11:40

Borde väl vara ~/Library? Varje användare har väl sin egen?

Ursprungligen av kenjon:

Borde väl vara ~/Library? Varje användare har väl sin egen?

Jo, men hittade inte den däringa ~ i hasten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-09 14:30
  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-09 11:53

Det är inte air-Drop symbolen du menar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-09 14:27

Ja mappen ligger i library men har för mig nu inget innehåll. Tidigare fanns där mina filer eller referenser.
Kanske som någon skrev: 10.7.3 förstörde allt.

Gå till Finder/Gå/gå till mapp/skriv in ~/Library/ och gå igen.

Ursprungligen av jannep:

Gå till Finder/Gå/gå till mapp/skriv in ~/Library/ och gå igen.

Tips:
Man behöver inte skriva in något. Bara att hålla nere Alt när man klickar på Go-menyn, så dyker Library upp som ett alternativ i menyn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-09 18:53

skönt man lär sig hela tiden
bra med detta forum

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-14 19:26
1
Bevaka tråden