Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ikke importere video

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-06-27 12:18

Sitter med min kopi av Final Cut Pro 4, og innser at jeg ikke lenger kan importere video fra min Dazzle Hollywood DV Bridge, alt ser bra ut i preview, men når jeg velger å "Capture now" henger programmet seg. Eneste utveg er å tvangsavslutte programmet.

Så det blir vel til å importere via iMovie..... Og så bra at man fikk betale noen 1000-lapper for programmet også, spesielt når Apple anser at dette problemet ikke går inn under programmets 90 dagers frie support.

F.... hva sur jeg blir.

Noen som har noen tips på hvordan jeg kan løse dette problemet?

Problemet ligger väl ändå hos dom som tillverkar Dazzle?

  • Medlem
  • 2003-07-19 18:23

Nei, det er samme problem uansett hva jeg forsøker å ta inn video fra (videokamera, Dazzle....).

Det virker som at FCP 4 vil skrive en fil på straks over 6 GB før den begynner å ta inn video.

Noen andre som har hatt samme problem?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-29 09:30

Hmm, mikael, du kanske kan svara på följande fråga..
Mitt FCP4 har börjat crasha vid uppstart. Det fungerade någon halvdag, men nu när man startar det, utan dv-däck inkopplat, kommer den till frågan om man vill kolla efter det saknade däcket igen, eller fortsätta, klickar man fortsätt, crash! Vad kan det vara?

  • Medlem
  • 2004-03-25 15:48

Jag hade exakt samma problem med Final Cut Express 1.0.1. Det löste sig för mig när jag stänger av Norton AutoProtect medan jag jobbar i FCE.

/anbe

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 22:17

Vet tine om det är samma problem men jag kan inte få in nått i något program...kameran tar har kontakt med ddatorn helatiden men den låser fast en bild direkt när den får kontakt med kameran. om jag sätter in fw kabeln när kameran är på så hinner den köra in en bild om jag kör ichat. men sedan är det stop.

1
Bevaka tråden