Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill ansluta till Airport hårddisk via Internet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-14 16:53

Kan man logga in på och ladda upp filer på en Airport extreme med hårddisk eller Timecapsule över internet? Finns det annars nån annan lättanvänd NAS som man kan göra så med? Ska vara nåt som går att ha iTunes-biblioteket på.

Ja det verkar så tror jag: https://discussions.apple.com/thread/1792838?start=0&tstart=0

Med en vanlig NAS så som QNAP (och antagligen flesta andra Synology/D-Link osv..) så är det inga problem att göra det iaf.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-15 01:32

BackToMyMac fixar väl det.

Menar.. var hittar jag att ansluta till min Airport Extreme som finns hemma i lägenheten när jag är på min iMac på kontoret....?

Ursprungligen av wiking34:

Menar.. var hittar jag att ansluta till min Airport Extreme som finns hemma i lägenheten när jag är på min iMac på kontoret....?

afp://extremens ipnr - så brukar jag göra

Back to my Mac ska funka men jag hittar inte hur.....

  • Medlem
  • 2012-02-14 16:54

Har du senaste firmware 7.6.1 på din Extreme, samt OS X 10.7 så kan du komma åt din Extreme via iCloud med ditt Apple-id.

Jag har senaste Firmware och osx7.2 . Alla säger att jag ska komma åt min Extreme via iCloud och mitt Apple-id, men jag fattar bara inte hur. Har slagit på back-to-my mac på kontorsdatorn som vill komma åt min Extreme hemma. Har lagt till mitt Apple-id på min extreme.. Men sen då? Please help!

  • Medlem
  • 2012-02-16 14:26

Klicka i "Tillbaka till min Mac" i Finder. Finder -> Inställningar -> Tillbaka till min Mac. Nu ska den synas i Finder. Om den inte gör det, ryck ur strömmen helt till din Extreme, vänta tio sekunder och återanslut den sedan igen.

1
Bevaka tråden