Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 aktiva iPhone 4 ska bli 1.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här med att slå ihop information från två telefoner...

Jag har två stycken iPhone4, en som jag använt privat och en i arbetet. Nu ska den privata luren bort och det som finns på den luren ska in i min arbetslur. Jag använder samma Apple-ID på båda lurarna så appar och andra inköp är ju inga problem med. Jag synkar bara mot datorn, inte iCloud (ännu). Jag kan inte fabriksåterställa arbetstelefonen, jag måste alltså synka in information från min privata lur till arbetsluren.

Jag vill flytta över:
Kalender
SMS
Kontakter
Bilder
Anteckningar

Vad är det enklaste/smidigaste sättet, kanske det enda?

Men om du synkar allt till datorn (Du skrev i singular = du har endast en dator för att synka privat och jobbmobil?) är det väl inget problem? Du väljer i iTunes att du ska synka kontakter, kalender etc. Förutom SMS då. För att få med SMS måste du återställa till en säkerhetskopia.

Hua!

Jag har bara dålig erfarenhet av detta. Men, tvekan dödar...

Ursprungligen av stefan.hansson:

Hua!

Jag har bara dålig erfarenhet av detta. Men, tvekan dödar...

Lättare är det väl om du aktiverar iCloud, förutsatt att du använder iOS5 då.

Jeeesus... För att göra det hela ännu krångligare så var ju de båda telefonerna synkade med två olika datorer, varav jag hade tillgång till den ena av dom. Men, summa summarum - allt är nu synkat och det lirar, men bilder och video finns lokalt på iMacen. Dessa gick alltså inte att slå ihop.

Nu tar vi helg

iCloud löser det där.

1
Bevaka tråden