Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad uppdaterar operatörsinställningar varje dag!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Varje dag min Mac ser min iPad över wifi så säger iTunes att det finns nya operatörsinställningar till den.

Och varje gång jag klickar i att jag vill uppdatera dem så möts jag av det här:

.. Och nästa gång min Mac ser min iPad så säger den samma sak, kan man på något sätt få den att lugna sig och inte plåga mig med denna ruta hela jä*la tiden?

Det är en iPad 1, icke jailbreakad och min operatör är 3 om det hjälper!

Tack på förhand!

Provat att starta om med att hålla in hem- och startknappen tills äpplet dyker upp? Nästa steg, återställ med backup. Hjälper inte det, återställ utan backup.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-02-16 10:25

Har samma problem fast med en iPad 2...

Samma problem med iPad1 och Tele2...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-16 17:32

Jag har samma problem. iPad2 och Tele2.
Allt är uppdaterat, iOS, iTunes, OS X....

Dessutom vill iTunes att jag skall registrera min iPhone 4S varje gång jag ansluter den till iTunes. Tror tror jag har registrerat den ett 20-tal ggr. nu...

Jag är lycklig som slipper detta tidsödande som bara skapar irritation. Guess why!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-17 17:33
Ursprungligen av Peter Fahlcrantz:

Jag är lycklig som slipper detta tidsödande som bara skapar irritation. Guess why!

Därför?

Samma problem här. Eller den vill uppdatera så fort jag ansluter iPaden till iTunes (via kabel eller WLAN). Har iPad 2 och Tele2. Inga problem med min iPhone 4 med Tele2...

Men vad ska ni med all denna teknik till? Det ställer bara till med en massa trassel

Är väl bara att klicka bort det varjke gång

Ursprungligen av Bussmicke:

Är väl bara att klicka bort det varjke gång

Eller så kan man försöka lösa det enligt post #2.

1
Bevaka tråden