Jag kör en iMac G3 500Mhz, 640Mb RAM, 20Gb HD och Mac OS X 10.4.11. Enligt specifikationerna (har jag för mig sist jag kollade) är det den senaste uppdateringen som fungerar med en G3a. Sen har jag också för mig att Tiger är det sista OSet som funkar med Classic. Jag har nämligen mycket svårt för att skiljas från ljudprogrammet SoundEdit.
Annars tänkte jag bara köra den här tills jag har samlat ihop tillräckligt med pengar för att köpa en MBP (plus har gått igenom min sorgefas för den som gick sönder). Därför har jag ingen större lust att lägga några pengar på iMacen. Men om jag skulle vilja våga mig på att testa Leopard eller Snow Leopard har jag installationsskivorna.
Tack för tipset om alternativ webbläsare! Måste erkänna att Safari är riktigt himla segt.
Men rent generellt är jag lite irriterad över att Apple begränsar möjligheterna till att använda iTunes Store på det här viset. De borde ju vilja gynna möjligheterna att köpa musik via dem. Även om det fortfarande fungerar via min iPhone vill jag gärna ha en backup vilket nu inte funkar utan en kompatibel dator.