Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska synka iPhone med PC för första gången - försvinner något?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Min vän hade aldrig synkat sin telefon med sin dator. Så jag (mer min man) hjälpte henne igång med detta. Men nu blev vi osäker på hur det är med kontakterna. För vissa är sparade i telefonen och vissa på sim-kortet.

Om vi synkar in kontakterna kommer då dom att finns kvar i telefonen lr försvinner dom?

Hon sitter på en PC om det har något med saken att göra.

Tusen tack på förhand.

Vi tänkte uppdatera telefonen men vågar inte göra det då den inte har varit kopplad till iTunes. Men vågar vi? kommer kontakterna att försvinna då hon har 4.3.3 har hon nu på sin telefon.

Hoppas att ni kan hjälpa oss. Jag kommer inte vara hos henne imorgon.

Nej, om det inte är synkat förr så kopieras kontakterna över till datorn. Synken fungerar så att nyast manöver vinner. Om hon sen raderar en kontakt på datorn eller telefonen så kommer den att raderas på den andra enheten vid nästa synk.

Åh du är underbar! Tusen tack, så om jag trycker på uppdatera till 5.0.1 (tror jag den heter) så kommer kontakterna att vara kvar. Tusen tack!

Ursprungligen av madelene:

Åh du är underbar! Tusen tack, så om jag trycker på uppdatera till 5.0.1 (tror jag den heter) så kommer kontakterna att vara kvar. Tusen tack!

Du hann skriva ditt andra inlägg före mitt svar. Jag rekommenderar starkt att synka och säkerhetskopiera innan ni uppgraderar. Detta sköter iTunes om.

Vi gjorde allt sånt med synkning och det. Så nu håller vi tummar och tår. Det återstår 2 minuter innan vi vet svaret.

Den står till på bearbetar fil, jag börjar bli riktigt nervös nu alltså.

Gaaaah!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-20 23:18

Det kommer gå fint, du kan ta det lugnt

Det kan ta sin lilla tid. Jag har aldrig haft strul i en uppdatering på en iPhone eller iPad.

Vikitgt att det får ta sin tid.

ta absolut inte bort luren ur USB-sadden under tiden. Då kan det bli jobbigt.

Gå och gör ngt annat och låt den ligga nån timma.

Först skall den ta backup, sedan ladda ner allt, föra över till luren och starta om, sedan tilllbaka med allt i kontaktväg osv.

Det tar en bra stund. - kanske en timma (beror på hur bra bredband ni har osv)

Den fastnar på Säkerhetskopieringen, varför det? Allt annat går bra.. kontakter är sparade.

Har en vag aning om att jag läst om något liknande någonstans. Finns det några tidningsappar på telefonen, typ Aftonbladet etc? Har för mig att vissa sådana kan spöka till det. Annars så ta bort appar som inte är kritiska och prova igen. Apparna kan ni synka tillbaka efteråt.

Funkade inte ändå. Vi har några timmar imorgon och fixa till detta. Åh hoppas det fungerar.

Vi testar tusen tack! Hon hade svenskt dagblad och aftonbladet.. vi tog bort dom. Har lite barnspel och facebook wordfeud.

Hm jag fick en fundering, ska man göra en fabriksåterställning innan kanske? Kan det underlätta, för den bara stannar hela tiden.. rör sig INGET på säkerhetsuppdatering när den körs.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-21 13:23

....om du nu har dom på datan vill säga

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-22 22:39
Ursprungligen av Egget01:

....om du nu har dom på datan vill säga

Jag menar inget illa men jag måste : "...har demdatorn...", inte "...dom på datan...".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-21 13:22

Om det bara är kontakterna som ni är i behov av så gör en fabriksåterställning sedan synkar du över dom från datan igen..

Vi har kontakter och appar och sånt i iTunes nu tror jag. Okej, kontakterna vet vi ligger i outlook vi hittade dom där. Ska prata mer med min vän och se vad hon vill ha kvar.

1
Bevaka tråden