Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal - Skapa upprepade mönster

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-22 15:12

Jag skulle behöva skapa ett upprepande mönster i iCal. Jag arbetar i skift, 5 dagar på och 4 av. Jag har tittat lite på "upprepa" funktionen i iCal men har inte hittat något som passar. Några idéer om hur jag ska konfigurera detta?

Mönstret skall alltså visa en händelse motsvarande 5 dagar följt av "ingenting/tomt" i 4 dagar och sedan en ny händelse motsvarande 5 dagar. Med andra ord omväxlande 5/4.

  • Medlem
  • 2012-02-22 19:38

Jag har gjort något liknande, så här.
Jag har gjort en 5dgr heldags aktivitet som upprepas efter 9dgr med dagtid, och en 5dgr med kvällstid som upprepas efter 9dgr. Välj anpassa i inställningarna när du gör aktiviteten.
P-O

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-22 19:52

Tack för svar. Det var precis så jag löste det bara minuter efter att jag postade första inlägget. När jag sedan la in "lösningen" och skulle posta svaret på min egen fråga fick jag upp ett meddelande om att en teknisk uppdatering sker på 99.se och att systemet skall funka 30 minuter senare. Mitt inlägg gick förlorat och jag hade inte lust att skriva om det då det var långt och utförligt.

Slänger därför en liten känga på tekniska avdelningen här på 99.se då inläggen man skriver på denna sida tydligen skall auto-sparas kontinuerligt. Tydligen inte i detta fall..

Nåväl, tack pomac för ditt svar!

1
Bevaka tråden