Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan jag göra med en gammal Mac mini?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-10-25 21:01

Jag har fått en gammal Mac Mini mid 2007 C2D 2,0GHz, 3GB RAM 250GB HD av en bekant.
Vad kan man hitta på för onödigt kul med en sådan?

Då jag äger en Mac Mini Server 2009 med SL server i TV bänken så har jag ju redan mediaspelare och filserver. Men då Mac mini är så små och smidiga så känns det ju dumt att inte nyttja den till något kul.

Sälj båda och köp en Mac Mini 2011 för pengarna?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-10-25 22:26

Känns sniket att sälja den.
Kanske finns väderstationer med osx koppling?

Köksradio? Kökstv, badrumstv, nördig pryl i hyllan, ge den till någon som behöver den?

Du kan ju alltid styra den trådlöst med dina andra macs om du vill ha den i köket eller liknande

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-07 16:45

Jag har installerat OSX Lion server på nya burken nu.

Jag kör Deploystudio på servern. Kanske inte så nödvändigt men kul att kunna installera om en dator på under 10min med alla uppdateringar.
Image till Deploystudio skapar jag med InstaDMG

Sen fungerar nya burken som uppdateringsserver för övriga datorer i nätverket.
Dessa pekar jag om med Software update enabler. Terminalen går ju lika bra men smidigare med en app.

Igentligen skulle allt detta gå att köra på min tidigare mini server men skönt att kunna laborera hej vilt så man inte sabbar något då den är backupserver.

Mer tips mottages tacksamt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-24 09:38

Airvideo server för streaming när du är ute och åker? Jag kör airvideo på tunnelbanan till jobbet, funkar klockrent.

Rätt processorkrävande så smidigt med en dedikerad burk för det.

/R

Att ha två backuper på två olika platser är bra att ha, gratisversionen av CrashPlan är riktigt bra

1
Bevaka tråden